acadèmia de Talarn

Uns 530 alumnes comencen els estudis a l’acadèmia de Talarn

Formen part de la 46a promoció de l’Escala de Suboficials i de la 29a promoció del Cos de Músiques Militars

| 13/09/2018 a les 09:34h
Arxivat a: Societat, acadèmia de Talarn, exèrcit espanyol, educació, alumnes, sergents, formació
Les autoritats durant l’acte d’inici de curs celebrat aquest dimecres
Les autoritats durant l’acte d’inici de curs celebrat aquest dimecres | Subdelegació del Govern
Uns 530 alumnes, entre els quals els sergents de la 46a promoció de l’ensenyament militar de l’Escala de Suboficials i de la 29a promoció del Cos de Músiques Militars han iniciat aquest dimecres els seus estudis a l’Acadèmia General Bàsica de Suboficials (AGBS) de Talarn. Els alumnes han rebut la benvinguda de mans del Coronel Director i suboficial major de l’AGBS i una exposició del desenvolupament del Pla d'Estudis a càrrec del Tinent Coronel Cap d'Estudis.

Per donar el tret de sortida al nou curs, s’ha organitzat un acte inaugural que a banda dels alumnes i el claustre docent, ha comptat amb representants polítics, entre els quals l’alcaldessa de Talarn, Inés Moré; l’alcalde de Tremp, Joan Ubach; el subdelegat del Govern a Lleida, José Crespín; el subdelegat de Defensa a Lleida, Fernando Rodriguez; el rector de la Basílica de Tremp, mossèn Joan Antoni Mateu; així com la comunitat educativa del Pallars Jussà.

La cerimònia ha finalitzat amb una conferència a càrrec de Coronel Francisco Escribano Garcia, Llicenciat en Filosofia i Lletres i Doctor per la Universitat de Saragossa, sota el títol Els nous conflictes: de la defensa a la seguretat nacional.
 

COMENTARIS

Contradicció
Anònim, 13/09/2018 a les 12:18
+13
-5
A la inauguració del curs de l'AGBS l'alcalde de Tremp (PdeCat) que governa amb ERC, tots dos partits partidaris de la independència. Si hi ha independència no hi hi ha AGBS. Si marxa l'AGBS "apaga i vámonos" al Pallars Jussà. Tampoc no encaixa la campanya "Academia Sí" que es va dur a terme fa uns anys. La contradicció és evident. Senyors a veure si s'aclaren!!!!!!!!!!!
JA O VAIG DIR
JOAN NOGUERA, 13/09/2018 a les 13:57
+6
-0
A CONTRADICCIÓ, aixó ja o vaig dir JO que no s'aclaren es com alló que diu: PER ON MOR EL PEIX?
Bo!!!
Jordi Solduga, 13/09/2018 a les 14:11
+4
-3
Pensa q són molt diplomàtics. Necessitem polítics al nivell de la situació actual ... no només promeses i prou!
Pues espabileu
Anònim, 13/09/2018 a les 14:33
+9
-8
Quina pena que diguis que si no hi ha AGBS no hi ha Pallars. Informa t una mica més de les realitats
A contradiccio
Anònim, 13/09/2018 a les 16:32
+14
-7
Que trist pensar que sense l'Acadèmia la comarca s'enfonse. Amb raó estem com estem... Si no ens creiem nosaltres mateixos tot el que tenim, si que apaga i vamonos.
Contradiccio
Anònim, 13/09/2018 a les 20:14
+5
-0
Tu si que vals.
Ets un crack!
A navegantes
Anònim, 13/09/2018 a les 20:19
+15
-2
Per tots els que carregueu contra l’Orrit, recordar-vos que el de la foto no és ell, és l’alcalde actual del pdecat. Quan estàs en un càrrec has de fer moltes coses que no vols i és molt fàcil criticar des de l’oposició...
A navegantes
Anònim, 13/09/2018 a les 22:42
+4
-1
Molt be, Orrit !!!!!!
Sobre l’aprovació dels comentaris
Diari Pallars Digital, 14/09/2018 a les 09:03
+0
-0
Recordem als lectors que tots els comentaris passen un filtre i que ens reservem el dret a no publicar aquells que contenen faltes de respecte, acusacions directes, insults, ofenses o expressions que puguin ferir sensibilitats. Recordem també que tenim disponible la secció “Dis la teva!”, on els lectors que ho desitgin es poden expressar lliurement prèvia identificació. Agraïm la comprensió.
Umm
Anònim, 14/09/2018 a les 12:47
+5
-5
Pobres llogaters si marxe l'AGBS.
Pracmàtic
Anònim, 14/09/2018 a les 17:30
+5
-8
Que l'AGBS és un pilar bàsic de l'economia de la comarca és evident, ja que el teixit productiu restant és ben minso, bàsicament funcionariat (hospital comarcal, professorat, ajuntaments, Consell Comarcal, mossos,) tot lligat al sector terciari. La desaparició de l'Acadèmia seria nefast per la restauració, lloguer de pisos...així com tota els serveis directes amb l'instució militar.És pot ser tot l'antimilitarista que es vulgui, però sense l'AGBS, cada cop més podrem apreciar gent jubilada a la plaça de la Creu de Tremp esperant el dia 1 de cada més per anar a veure si els han ingressat la nòmina a la Caixa. Aquesta és la trista realitat de la comarca.
Ummm
Anònim, 14/09/2018 a les 21:47
+0
-3
L'Orrit segur es fot un fart de riure.
Visca la REPÚBLICA, visca el "cachondeo" i visca la incoherència. Prou de tractar-nos com a imbècils,per que no ho som.
Pregunta
Anònim, 14/09/2018 a les 23:39
+10
-6
Acostumo a passar sovint per la carretera que puja a l’AGBS, i de Tremp a Talarn i inclús de Talarn a Pobla, i no se si es apreciació meva o és que cada vegada que hi ha alumnes a l’acadèmia les cunetes de les carreteres somplen de llaunes de cerveses i refrescos buides, ampolles d’aigua,... potser és casualitat però fa anys que ho penso i aquesta setmana ho he comprovat
A pregunta
Anònim, 15/09/2018 a les 14:33
+5
-2
Es així, i els boscos on van a fer pràctiques fan fàstic. Estan plens de bosses del ET, llaunes, etc.. Pregunteu a gent que els lloga pisos, n'hi ha que quan el van deixar es van trobar unes quantes sorpreses. Jo tinc clar que no els hi tornare a llogar.