dis la teva!

Resposta a «Observacions a la notícia publicada sobre el ministre Josep Borrell»

«Em sento molt honorat, primer de ser amic del Josep Borrell, i després de que un poblatà hagi arribat tan alt com ell i efectivament, necessitem representants polítics dignes, que ara diguin una cosa i no en facin un altra»

| 21/07/2018 a les 17:39h
Arxivat a: Dis la teva!, llibertat d'expressió, procés català, PSC, Josep Borrell
Imatge il·lustrativa
Senyor director,

En relació a la carta al director publicada al seu diari sota el títol Observacions a la noticia publicada sobre el ministre Josep Borrell.

Naturalment que ningú ha de demanar perdó per dir que un polític ens avergonyeix i tampoc condemnar la llibertat d’expressar-ho públicament. Jo, per exemple, m'avergonyeixo dels escrits d'un tal Torra, i aquí en deixo pública constància. Ara bé, si fem servir els espais públics amb pancartes, rètols, llaços i tutti quanti, aviat això semblarà el mercat de Calaf.

Doncs sí, ara n'hi ha molts que es posen en boca la paraula democràcia, i passen tranquil·lament de les lleis que entre tots en hem donat, com són l'Estatut i la Constitució. I efectivament hi ha servidors públics, alguns han abandonat el gec i serveixen des de l'estranger, i administrats, que som la majoria. És clar que un, des del seu càrrec públic, pot haver fet moltes coses, però no deixava de ser la seua obligació, i per això cal oblidar-ho.

Respecte als GAL, recordem uns policies van matar uns membres d'ETA, això no cal oblidar-ho, ni tampoc que el Josep Borrell llavors era Ministre d'Obres Públiques i no Ministre d'Interior. Sí, a la vida de les persones hi ha molts clarobscurs, tants que on uns hi veuen impunitat, d'altres hi veiem justícia.

I ara entrarem a les paraules insultants: és una gran insult dir “mossèn" a una persona? O bé que cal desinfectar les ferides abans de curar-les? Quins insults més, si hi són? En una democràcia (torna a sortir la paraula), tothom es pot manifestar amb qui li sembli bé, o no?

Dolor a la humanitat el causen les guerres, l'atur, la pobresa, la manca de solidaritat, les vagues dels CDR que impedeixen el pas per fer-se el tractament als malalts de càncer, etc.

Doncs sí, em sento molt honorat, primer de ser amic del Josep Borrell, i després de que un poblatà hagi arribat tan alt com ell i efectivament, necessitem representants polítics dignes, que ara diguin una cosa i no en facin un altra, que respectin les lleis, que governin per a tothom, que no es barallin entre ells, que no s'embutxaquin un 3%, etc.

Té molta raó el Sr. Borrell quan diu que néixer en un lloc o un altre és pur atzar (es devia recordar del seu pare que va néixer a l'Argentina), no cal dir que ciutadans del món ho som tots (potser uns més que uns altres). Natres tenim la gran sort de viure en un petit espai-temps de pau (una mica enterbolinada, la veritat), com és aquest tros de terra pallaresa al 2018. Crec que per a tots és motiu d'agraïment i que no és anecdòtic per ningú i molt important per a tots.

Joan Coloma i Llevot
 

Com participar al "Dis la teva"?

COMENTARIS

Molt bé...
Anònim, 21/07/2018 a les 18:44
+1
-15
Molt bé l’escrit, només li ha faltat dir on és la placa que va arrencar i tots contents!
Sr. Joan Coloma
Pep si cola, 21/07/2018 a les 19:02
+19
-17
Vostè ha expressat la seva opinió, que respecto, però no la comparteixo. Ara vull expressar la meva. El sr. Borell m'ha decebut molt, com a català ( desconeixo si se'n sent o no ) i com a polític, per què ha demostrat menysprear o tenir nul respecte per més de dos milions de ciutadans que pacíficament vàrem voler manifestar la nostra opinió amb un dret tant universal i democràtic com votar en un referèndum que El Estado malauradament va intentar impedir amb violència tal com es va poder veure en les imatges que han donat la volta el món. El sr. Borell és de la part dels que no volia que es fes el referèndum, amic i col·laborador dels que van aplicar el 155. No em puc creure que un demòcrata com ell es defineix (com tants altres que tembé dieun que ho son ) tinguin PÀNIC a un fet tan natural com és el dret legal de poder DECIDIR.
També vull expressar, que mai he sigut simpatitzant dels del 3%, ans tot el contrari
Sobre l’aprovació dels comentaris
Diari Pallars Digital, 21/07/2018 a les 21:03
+1
-2
Recordem als lectors que tots els comentaris passen un filtre i que ens reservem el dret a no publicar aquells que contenen faltes de respecte, acusacions directes, insults, ofenses o expressions que puguin ferir sensibilitats. Recordem també que tenim disponible la secció “Dis la teva!”, on tots els lectors que ho desitgin es poden expressar lliurement prèvia identificació. Agraïm la comprensió.
A Joan Coloma
Amistats perilloses., 21/07/2018 a les 21:31
+19
-15
Tothom sap que hi ha amistats perilloses. Ser amic de Josep Borrell és tot un repte pq mai saps quina bestiesa dirà sota els seus èxtasis patriòtics . Us recordo que Santi Brouard va ser assassinat a la seua consulta - era pediatra- mai va ser membre d'ETA. El silenci còmplice de gent com Borrel és propi del feixisme més repugnant.
No parles del.sr Huguet, de com va ser expulsat de la universitat italiana o de com els seus serveis prestats a la xusma del règim del 78 l'han salvaguardat de la mala gestió a Abengoa.
Ser amic d'algú així té mèrit, molt mèrit, vol.dir que estàs disposat a mirar cap a un altre costat cada cop.que Borrel es manifesta amb feixistes o es comporta com un mal poblatà. Passa't el.video on intenta humiliar Junqueras i posa't en el lloc del ara presoner polític. Ara els carcellers son del PSC . TU TAMBE?
A. Molt bé....
Anònim, 21/07/2018 a les 21:34
+19
-3
Prefereixo la placa actual,gaudeix molt millor amb el nou pintat i socarrimat d'aquesta.
Bellera fes el que toca
Palmireta, 21/07/2018 a les 21:55
+18
-20
Jo proposo anar més enllà del que proposen els defensors del 155 i que van riure quan els Polis i GC ataumegaven la gent als carrers l'u d'octubre, proposo el canvi de nom del carrer i declarar Josep Borrell persona non grata a la Pobla.
Sr Coloma sempre us podeu posar davant la llista de C's i mirar d'evitar-ho. Quin viratge el vostre i el de Borrell , del PSC que defensava el dret inalienable ( cita literal dels estatuts del PSC) de CAT a l'autodeterminació, fins a girar l'esquena als drets i a la gran majoria de poblatans !

Serem república i vós en formareu part.
Un "procés" farcit de mentides.
H2O, 21/07/2018 a les 23:09
+19
-17
Naciones Unidas... NO reconeixen... el dret a la autodeterminació de Catalunya, per no ser
ni una colònia, ni un territori en el qual no es respectin les lleis i els drets humans... malgrat
el que es digui de l'1 d'octubre.
Demagògic
Esther Ais, 22/07/2018 a les 02:56
+14
-29
Em sembla perfecte que tothom pugui donar la seva opinió,només faltaria.Unaltra cosa és que la comparteixi!Però et puc assegurar que els CDR,(als que aprofites a nombrar quan anomenes coses que fan dolor a la humanitat com les guerres,la probresa,etc..No entenc la teva comparació,la veritat), No tallaven les carreteres als malalts que anaven a fer tractaments per el càncer.Jo n'era un d'ells i vaig rebre el meu tractament diari.Trajecte Tremp-Lleida cada dia durant més d'un mes ,anant i tornant cada dia.La carretera era tallada,en un parell de punts i quan deiem que anavem al tractament,només baixant la finestreta, ens feien lloc entre la resta de cotxes per passar.A l'Arnau de Vilanova,al servei d'oncologia, ens van fer uns justificants per si ens posaven algun problema i no el vaig haver de fer servir cap dia.Així que,per aquí no...Ja cansa que alguns,sobretot desde partits que ens han retallat amb sanitat,sempre facin demagògia amb temes tant sensibles com aquest.
Ningú es pot sentir ofés en llegir publicacions de panflets
Anònim, 22/07/2018 a les 07:01
+3
-14
Sobre Sala i Martin, de nacionalitat nord-americana. Tothom sap les trifulgues que hi ha hagut entre Borrell (Doctor en Economia) i Sala i Martin, respecte a la financiació de Catalunya i balances fiscals. És pot llegir el que opina el professor Vicenç Navarro, que havia estat assessor del Borrell, sobre Sala i Martin.
Si l'únic que pot lligar els GAL amb el Borrell és que va anar a solidaritzar-se amb uns companys de govern empresonats...
Tots sabem la tendència d'alguns diaris, com es manipula l'informació moltes vegades a conveniència, com es treuen frases de context. Per desgrácia, no es pot creure tot el que es pública. Només cal llegir alguna escrits de la mostra, per veure com s'ha tergiverssat la notícia.
De totes formes, gracias per l'informació, espero que ara tinguis el mateix interès per facilitar-nos webs de noticies que parlen bé del Borrell, que sens dubte n'hi ha més que les que en parlen malament
Els diaris digitals
Joan Coloma i Llevot, 22/07/2018 a les 09:57
+16
-9
No voldria ferir els sentiments de ningú i menys que algú es sentís ofès, però, si voleu, podeu entrar a una webb on es detallen les subvencions rebudes per diaris digitals per part de la Generalitat, amb els diners de tots. Resumir la trajectòria d'un polític com el Josep Borrell amb cinc notícies de diaris digitals és, com a mínim, una mica agosarat. Salut.


www.catdialeg.cat/digitals-subvencions-generalitat-2017/
A . A molt be
Anònim, 22/07/2018 a les 13:07
+12
-1
La placa actual , en un lloc ben visible, just al encreuament de les carreteres ,passeig i entrada al pont del Flamicell, demostra la deixadesa per part del ajuntament de la vila, un bon record se en poden emportar els visitants. Raó tenien en les passades eleccions municipals ,el video de una candidatura de com esta la Pobla de Segur.
a Esther Ais
Carmen c., 23/07/2018 a les 11:35
+52
-4
Primer dir-te que me'n alegro molt de que no te fiquessin cap entrebanc per arribar al Arnau a rebre el teu tractament. Però el que jo també puc assegurar dels CDR, es que el día que baixava amb la meva mare a rebre el seu tractament de cáncer, al arribar al monestir de les Avellanes i trovar la carretera tallada pel CDR, vaig baixar del cotxe i els hi vaig explicar que portava a la mare a rebre el seu tractament; me van dir que no es podía pasar. Els hi vaig dir que anava al cotxe a buscar el paper per justificar que anavem al hospital i la seva resposta va ser que no ens deixaven pasar. Així tal qual; que tothom deia el mateix per passar i que el que no podien fer era deixar passar a uns sí i uns altres no. O sigui que, ens van impedir el pas i ens van fer tornar cap a casa sense el tractament de aquell dia. Desgraciadament, puc asegurar que aquest individus han jugat amb la salut de la gent.
Ara la meva mare, ja no hi és entre nosaltres; no vull responsabilitzar ni molt menys al CDR de la seva pèrdua, però el que sí que vull dir és que ells no tenen dret a jugar amb la salut dels malats. O sigui què, per amí, els CDR no tenen cap credibilitat ni respecte.
Sempre hi ha gent que veient'hi, esta secs.
Anònim, 11/08/2018 a les 21:39
+1
-1
Sr. J Coloma i cia, pena es el que sento.
No s'ho prenguin malament pero ja som grans, hem de ser responsables i cuidar amb les amistats amb les que anem. Es possible que tant temps remenant les cireres, hi hagi gent que es senti amb el deure de donar soport incondicional a la causa del sistema.
Sapigueu que per mi es una profunda vergonya qu'un personatge com el Borrel sigui del meu poble. Es un tipo molt inteligent, pero a la vegada te un ego intractable, gran facilitat per transiverjar les coses i es un extremiste sense cap escrupul. Un bon exemple son els comentaris fets sobre l'Oriol Junqueras. No en queda cap dubte.
La Pobla no es mereix aquest castic. Espero que no torni mai mes per aqui.