Mural

Un nou mural a la Pobla de Segur reivindica la dona fallaire

L'obra combina dos de les tradicions de la localitat: les falles i els raiers

| 16/05/2018 a les 11:14h
Arxivat a: Societat, fallaires, mural, falles, pintades, Ajuntament de La Pobla de Segur, art
Explosió d'art a les parets de la Pobla de Segur. En el darrer any s’ha pogut veure com un dels carrers de la població -l’Avinguda Pirineus- ha anat prenent color de manera progressiva. L’última mostra, la d'un mural que reivindica la dona fallaire, obra de Xavi el Petit i Thor Sanabria. Aquests dos artistes van ser els mateixos que van pintar una paret a Baro per reivindicar la llibertat dels presos polítics.

El grup d’escoltes de la Pobla van ser els primers en pintar una part d'aquest mural, als que els van seguir artistes com la trempolina Potxons a la Carta. Poc a poc es va anar omplint tota la paret. Tant és així que ara la pintada, que combina dos tradicions poblatanes -falles i raiers- s’ha hagut de pintar en una façana del davant, de propietat privada.

Tot i fer una crida als artistes que estiguin disposats a pintar un mural, no es tracta d’una iniciativa de l’Ajuntament de la Pobla de Segur. El consistori tan sols fa de punt d’unió entre els interessats i els propietaris dels edificis, la majoria dels quals veuen amb bons ulls que els redecorin parets que feia anys que no es veien tan guarnides. 
 

COMENTARIS

Sol fallera?
Anònim, 16/05/2018 a les 15:28
+8
-9
I la raiera? O encara no hem evolucionat prou?
Fallera major??
Anònim, 16/05/2018 a les 15:33
+12
-8
Falleres a València......... aqui son fallaires!
Calia?
Anònim, 16/05/2018 a les 16:08
+13
-11
Els murals estan molt ben fets i ho trobo molt encertat, però calia lo de “visca la dona fallera”?? Crec q sense l’escrit hagués estat molt millor, només hi falta el logo de la CUP i ja estarà ara. Es una opinió però penso que no està molt encertat! Salut a tothom!!
No
Anònim, 17/05/2018 a les 11:15
+10
-7
Bona manera d'embrutar parets antigues.
Objectius desenfocats
Anònim, 17/05/2018 a les 13:38
+13
-6
Està clar que aquest ajuntament s’està radicalitzant, potser que tornem al seny. Potser que invertim els diners dels impostos en fer uns columpios com deu mana per la canalla, una piscina decent i tantes altres coses i ens deixem de pintar les parets
A fallera major
Anònim, 17/05/2018 a les 18:33
+9
-0
A Pobla sempre s'havia dit (i es continua dient) falleros als nois. 'Fallaires' fins que no es va voler adaptar a la normativa existent quan va apareixer l'associacio no s'havia dit.
Escàndol majúscul
Anònim, 17/05/2018 a les 19:16
+8
-7
Però que som a València o què? Fallera o fallaira? Aviat enlloc de fer ratafia farem turrons...
RESPOSTA
THOR, 22/05/2018 a les 11:57
+1
-1
Hola a totes, sóc en Thor Sana, autor de la FALLERA, vull aclarir 4 cosetes.
1- El mural va ser espontani, una desició que vem pendre allà mateix, ningù sabia ree del que jo faria. Tota la responsabilitat es meva.
2 - No m'agraden els partits polítics, no em barrejeu amb cap que m' entra el riure i no puc parar.
3 - A la que pugui corregiré lo de Fallera x fallaire.
4 - La paret feia fàstic des de fa molts anys i probablement ningù de vosaltres avia fet res x cambiar-la. Jo si, junt amb aquest ajuntament, el propietari i Xavi el petit.

Reveu un salut coordial.
Att:
Thor Sana.
Tot queda reduït a això?
Anònim, 22/05/2018 a les 14:45
+1
-0
Hola, que tal?
Perdoneu eh,... però i els homes? Que aquest any sigui el primer que baixen noies, ok pero seguim tenint nois fallaires i que no se'ns oblidin les pubilles... La festa es mes que "la dona fallaire" i no pot quedar reduït a això.
Tot queda reduit a aixo?
Thor, 23/05/2018 a les 10:25
+0
-1
Si, queda reduit a això, perque no és un mural de la festa de les falles, sols volia dedicar-li a la dona fallaire, els /les de més no. Si voleu més mural ja sabeu on estic ( #thorsana) i podem parlar, sino vosaltres mateixes podeu continuar la paret que queda possant el que vulgueu.
Salutacions.