Reciclatge

El Sobirà premiarà els 100 habitatges de la comarca que millor reciclin

El Consell Comarcal ha engegat, aquesta setmana, la campanya "Fer-ho bé té premi"

| 06/03/2018 a les 10:25h
Arxivat a: Societat, reciclatge, Consell Comarcal Pallars Sobirà, porta a porta, residus, recollida selectiva
Un educador ambiental revisant els cubells del servei de recollida selectiva de residus
Un educador ambiental revisant els cubells del servei de recollida selectiva de residus | ACN
Aquesta notícia es va publicar originalment el 06/03/2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El Consell Comarcal del Pallars Sobirà ha engegat, aquesta setmana, la campanya Fer-ho bé té premi. Els 100 habitatges que millor utilitzin el servei de recollida selectiva porta a porta obtindran un premi. Es tracta de xecs regal que inclouen un dinar o sopar per a dos persones en un establiment de l'Associació La Xicoia o un forfet al Parc Lúdic de Port Ainé. L'objectiu d'aquesta campanya és millorar la qualitat del servei, augmentar la participació ciutadana en la recollida selectiva i reduir el mal ús de les bosses i els cubells.

Durant el mes de març, vuit educadors ambientals estaran repartits per tota la comarca, i realitzaran qüestionaris sobre el funcionament del servei. Aquests educadors també informaran els usuaris sobre com s'ha de fer el servei.

Entre els reptes a millorar hi ha intentar que la gent no deixi la brossa amb bosses i sí dins dels cubells; fer que la gent reculli els cubells del carrer un cop estiguin buits i no els deixi tot el dia al carrer; vetllar perquè la gent tregui la fracció el dia que toca i incorporar nous usuaris que actualment encara no fan servir el servei porta a porta. En aquest sentit, una de les assignatures pendents són les segones residències i se'ls intentarà conscienciar que portin la brossa a les zones d'emergència.

Ara fa dos anys que es va implantar la recollida porta a porta de les fraccions de vidre, paper, envasos, orgànica i resta a pràcticament tota la comarca. Amb aquest canvi de model s'ha passat d'un 28% de recollida selectiva, a més del 60% als pobles on es fa el porta a porta. Els últims estudis de l'Agència de Residus de Catalunya demostraven que el Pallars Sobirà és la comarca ​que separa millor els residus de la demarcació de Lleida.

COMENTARIS

MIREU GENT DE TREMP
MAGIC NET, 06/03/2018 a les 12:09
+13
-2
Ja seria hora que ens miressim al Sobirà i fem reciclatge a TREMP
tant de bó
Anònim, 06/03/2018 a les 12:23
+9
-1
fos sempre així.. la experiencia ens diu que aquest es el primer pas per després multar...si no es així..FELICITATS per premiar i no multar
buffff
Anònim, 06/03/2018 a les 14:13
+19
-8
Em sembla força incorrecte que s'organitzi aquest sorteig amb els diners de tots. Fan falta en coses més serioses a la comarca i si el Consell no sap quines, que pregunti a la gent que hi vivim.
Molt be
Anònim, 06/03/2018 a les 14:57
+5
-4
M’encantaria que al jussà s’implantés. Tinc segona residència i a Matadepera on visc habitualment funciona molt bé, us encoratjo a tirar-ho endavant, no podem barrejar les deixalles.
quins pebrots
Anònim, 06/03/2018 a les 14:58
+7
-35
I els que venim els caps de setmana i paguem les taxes d’escombraries per baixar amb el cotxe ple de bosses de deixalles quin premi tenim? Quina poca vergonya.
Un de Talarn
Anònim, 06/03/2018 a les 15:49
+6
-4
A Talarn volien fer-ho aviat, sen sap alguna cosa?
Trist
Anònim, 06/03/2018 a les 17:50
+6
-2
Es trist que tinguem que incentivar a la gent amb premis per tenir una conducta cívica..
Marededeu
Anònim, 06/03/2018 a les 18:39
+5
-4
Aquest nou president s’està cobrint de glòria!
Premi??
Anònim, 06/03/2018 a les 19:23
+31
-2
Ni que fóssim criatures... premiar als 100 millors "reclicladors" dels Sobirà?? Que trist!
Realment necessitem obtenir premis per haver de realitzar una tasca que hauria de ser obligatòria? Quin bon exemple que donem als nostres infants! Quin futur ens espera??
I als que veniu de cap de setmana...hi ha punts de recollida que no impedeixen reciclar i tampoc es necessari emportar-se les bosses... (i menys deixar-les tirades al carrer).
Premi
Anònim, 06/03/2018 a les 19:45
+2
-5
Los que no usan los containers en todo un año que se les recompensa.
Redactor en cap
Anònim, 06/03/2018 a les 20:23
+3
-1
No hi ha com no fer res per cobrir-se de glòria. Amén
Res de nou.......
Anònim, 06/03/2018 a les 23:51
+18
-0
Tots parlan del premi.... i ningu de la pujada de quasi un 10% de la Taxe d´escombreries la meva felicitació a tots els politics, són uns craks!
la notícia és el premi i no la pujada de la taxa
Anònim, 07/03/2018 a les 00:00
+20
-0
Trobo a faltar la notícia de la pujada del 9,64% de la taxa d'escombreries....crec que és una notícia prou important com per fer-ne ressò als mitjans de comunicació, en canvi la notícia és el premi: forfet Parc lúdic i dinar a Port-ainé, estació que paguem entre tots....
Per cert, com es farà la tria dels 100 millors habitatges?? els millors recicladors són aquells que no hi són, paguen la taxa i no generen escombreries.....quina pena .... com malgastem els recursos amb tonteries.......
Els propers passos
Anònim, 07/03/2018 a les 07:43
+4
-0
Hem d´anar avançant amb el tema de la selectiva, no hi ha més , el futur passa agradi o no agradi en reciclar i cada cop produir menys deixalles.
Quant més aviat ens adaptem,
quant més aviat l´administració faci bé , molt bé, la seva feina millor
serà pels que tenim al radera.
No sé que fem discutint encara, és ridícul.
Ara també us ho dic, el futur passa també per que els que reciclem veguem en les factures les bonificacions.
Dixit
PREMIAR REBAIXANT LA TAXA!!!!!
Anònim, 07/03/2018 a les 12:19
+21
-0
I als nuclis on no es fa el porta a porta, i que paguem el mateix i reciclem, però que tenim que estar avisant cada vegada que els contenidors són plens perquè ningú se´n recorda de nosaltres, ENS HAURIEU DE PREMIAR AMB UNA REBAIXA A LA TAXA!!!!!

(A més gent que no hi vieuen venen a llençar la brossa al nostres contenidors)
Taxes
Anònim, 07/03/2018 a les 12:44
+2
-2
La pujada de taxes ja es va publicar al seu dia:

TOT BRUT
Anònim, 07/03/2018 a les 13:40
+25
-1
Caldria també millorar el servei de recollida, perquè buiden contenidors i tot el que cau a terra allà es queda...el xòfer ni cas.
Per no parlar de tot el que perden pels vorals de les carreteres, que està tot fet un fàstic!!!
Sempre si
Anònim, 07/03/2018 a les 19:38
+5
-2
Criticar la recollida selectiva és com criticar l’abolició de l’esclavisme, és dir, de rucs
I ELS GRANS PRODUCTOS DE RESIDUOS ELS PREMIEM O CASTIGUEM