dis la teva!

Carrers gelats a Esterri d'Àneu

Fotodenúncia d’un lector del diari sobre l’estat dels carrers de la població després de la nevada

| 13/02/2018 a les 13:50h
Arxivat a: Dis la teva!, fotodenúncia, nevades, Ajuntament d'Esterri d'Àneu, hivern, gel, fred
A Esterri d’Àneu aquest cap de setmana encara hi havia carrers de fort pendent amb neu acumulada i glaç, que han provocat la caiguda greu d’una vianant al carrer del Pont quan sortia de casa seva.

És lamentable que l’Ajuntament no tingui cura dels carrers d’aquesta part alta del municipi, que representen un risc per a vianants i vehicles. 
 

Imatge de la part alta d’Esterri congelada. Foto: Jordi Corbalan

 

Imatge d’un carrer amb neu i gel. Foto: Jordi Corbalan

 

Imatge de la part alta d’Esterri congelada. Foto: Jordi Corbalan


Jordi Corbalan

 Com participar a "Dis la teva"?

COMENTARIS

Trista realitat
Anònim, 13/02/2018 a les 14:35
+5
-1
És l’hivern noi, a l’hivern neva i moltes vegades al darrera hi gela. Encara que hi tiris potassa si no fa sol tampoc desgela, per tant, és el que passa als pobles de muntanya després de gelar. La sal ho fa malvé tot i si l’Ajuntament es dedica a pariar els carrers malmesos per la sal no pot fer altres coses.
Es important la movilitat
Anònim, 13/02/2018 a les 19:19
+0
-0
Es tà gelant bona part del dua i la nit i costa de wue és retiri la neu i el glaç. L' altra sol.lució es tira-hi kilos de sal i a la primavera forats. Ara una sol.lució menys agresiva que s' hauria de fer en aquests pobles amb awuest problema es tira-hi terra. Ecológic i gens agresiu.
Vent l'habitatge
Tonia, 13/02/2018 a les 19:52
+2
-2
La sol.lució vendre el pis i anar a viure a la part baixa. -jo vaig fer-ho-
Viure al pont és .......preciós; però te un problema si fa mal temps no saps com fer-ho per sortir-ne. Això de sempre....... és el que té la muntanya..........
Sento que la sra. es fes mal. Desitjo, que ja estigui bé
Neu
Anònim, 13/02/2018 a les 20:38
+0
-0
A Isil pitxó que pitxó.
Perdoni???
Anònim, 13/02/2018 a les 22:58
+3
-2
El que és lamentable és que la gent no es netegi la seva part de façana hi ha una ordenança municipal que ho deixa ben clar! Hem sembla q l'ajuntament i la brigada municipal treballent prou per tenir els carrers nets!
LA MUNTANYA
Anònim, 14/02/2018 a les 07:12
+2
-0
HO HEM D´INTENTAR , HEM D´INTENTAR DONAR AL MAXIM FACILITATS QUE LA GENT QUE VIU EN AQUESTS POBLES DE MUNTANYA TINGUI LES MILLORS CONDICIONS DE VIDA DEL CONTRARI ANIRANT BAIXANT . HI HA ACCIONS QUE ES PODEN FER CAL ESTUDIAR-LES.
Puntualitzacions
Jordi Corbalan, 13/03/2018 a les 09:03
+0
-0
1er. Els carrers de la part alta d’Esterri estaven com mostren les imatges dies després de les successives nevades.
2on. Els carrers del pla del municipi eren perfectament transitables (l’ordenança no estableix que hi hagi ciutadans de dues categories).
3er. Si l’Ajuntament no disposa de mitjans mecànics per actuar en carrers amb pendent, hauria de considerar mesures d’actuació/prevenció alternatives davant situacions d’alt risc. No s’hi val a descarregar tota la responsabilitat en els veïns a través d’una ordenança.
4rt. La solució no hauria de ser anar a viure a una altra part del poble (com suggereix un lector). En el nostre cas hi erem de visita. L’experiència demostra que els barris que es “desertitzen” s’acaben degradant a tots nivells.
5è. L’Ajuntament ha de vetllar per la qualitat de vida de tots els veïns i visitants. Només des de la crítica constructiva, com pretén ser aquesta, el municipi mantindrà el seu dinamisme i atractiu.