vaga

Els treballadors d’Espot i Port Ainé convoquen una vaga parcial

S’efectuarà els dissabtes, a partir del 20 de gener i fins el 24 de febrer

La principal demanda és l’equiparació de salaris i categories entre treballadors

| 12/01/2018 a les 14:01h
Arxivat a: Economia i turisme, feina, Port Ainé, Espot, Skipallars, vaga, FGC, UGT
Imatge d’arxiu des d’un remuntador de l’estació d’Espot
Imatge d’arxiu des d’un remuntador de l’estació d’Espot | Skipallars
Aquesta notícia es va publicar originalment el 12/01/2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El comitè d’empresa de les estacions d’esquí d’Espot i Port-Ainé ha convocat una vaga, en forma d’aturada parcial del servei, durant els propers sis dissabtes a partir del dia 20 de gener i fins el 24 de febrer. Les mobilitzacions es convoquen, segons asseguren en un comunicat, per desbloquejar la “situació de paràlisi” existent amb Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), propietària de les estacions, davant la incapacitat d’arribar a un acord en diferents temes.

Entre les demandes formulades pel comitè d’empresa, que compten amb l’aval unànime de l’assemblea de treballadors, hi ha una equiparació de salaris i categories entre treballadors, així com l’equiparació de condicions amb altres complexes hivernals del grup FGC, com la jornada laboral anual o el cobrament de plusos complementaris, com les vacances o feines de major perillositat. 

A més, el comitè d’empresa denuncia que en les recents incorporacions a plantilla d’FGC no s’ha tingut en compte l’antiguitat generada per aquelles persones que porten treballant des de fa anys a l’explotació. En el mateix comunicat el comitè d’empresa lamenta que no s’hagi arribat a cap acord satisfactori després de diverses trobades amb l’empresa. 

Per últim, els treballadors refermen la seva voluntat de diàleg i d’arribar a acords, però asseguren que les mobilitzacions són “l’únic camí” que han trobat “atesa la passivitat de l’empresa”. Recorden, a més, que el conveni col·lectiu de FGC-Turisme i Muntanya, porta vençut i prorrogat des de l’any 2012 i no complint-se en alguns aspectes des de l’any 2010, sense cap tipus de resposta ni interès en arribar a consensos per part de la representació de l’empresa.

L’última vaga dels treballadors d’Espot i Port Ainé es va produir fa poc menys de dos anys, el març de 2016, durant la Setmana Santa. Una mobilització que finalment es va desconvocar.
 

Llegeix el comunicat íntegre

COMENTARIS

Conveni col·lectiu de Turisme i Muntanya?
Tavascan, 12/01/2018 a les 15:04
+9
-0
I esto que és lo que és????
Vergüenza
Anònim, 12/01/2018 a les 15:56
+12
-18
Estas estaciones son deficitarias, por cada año bueno hay dos de malos.
No podemos todos los catalanes mantener este dispendio.
Vergonya o ignorància
Rialp, 13/01/2018 a les 07:47
+16
-8
Llegeix l'article de l'impacte econòmic sobre el Pallars.
Si tan Gran pallars com Espot Ski tenen un dèficit, de 1,2 M anuals però en generen 35,5 a la comarca que a un 20% d'IVA son 7,1M en IVA. Si li sumem 500 treballadors que pagaran el seu IRPF, impostos sobre societats, que viuen exclusivament del esqui, impostos sobre el consum d'energia, etc... Igual arribes a la conclusió que no es un dispendi sinò una inversió.

De vegades per guanyar 20 duros n'has de perdre 5.
canvi de model
Anònim, 14/01/2018 a les 13:45
+12
-2
Si la inversió de la generalitat al pallars ha de ser el mantiniment d'aquestes dos estacions, per mi ja les poden tancar demà mateix. Hi ha altres prioritats que mantenir una economia de forma artificial perque pugin els de fora a practicar un esport elitista. Els llocs de treball es podrien mantenir fent una altra activitat i n'estic seguríssim, ara ja me podeu matxacar
Al de la vergüenza...
Anònim, 14/01/2018 a les 18:02
+12
-3
Ferrocarrils de la Generalitat que tanqui també totes les línies de Rodalies que són deficitàries. Perquè d'impostos al pallars també em paguem.
Economia productiva
Anònim, 15/01/2018 a les 18:43
+8
-0
Estic amb canvi de model, només apostem pel turisme i és molt important en l’economia local, però potser que provem altres coses no???
canviem el model..... cap al no res
Pobladó, 15/01/2018 a les 22:37
+3
-4
Jo treuria -de passada- les ajudes a la ramaderia i a la pagesia; no hi ha dret que els calers de tothom vagin a la butxaca de propietaris de terres i boscos que de llocs de treball no en creen cap..
a veure si aquestos tan intel.ligents i que critiquen tant fan alguna proposta mes concreta ...
I els autònoms què?
Anònim, 16/01/2018 a les 17:35
+4
-0
Penso que és una mesura unilateral, tenint en compte que qui pateix les conseqüències no només és l'empresa (pública, és a dir, de tothom), sinó també els treballadors autònoms que bona part dels seus ingressos anuals provenen de les temporades d'esquí. Seria possible que hi hagués una entesa entre els treballadors (tant autònoms com contractats) perquè ningú no surti mal parat?
Per una altra banda, algú ha pensat en els treballadors d'hotels, restaurants, bars, ... que veuen perillar al seva feina d'hivern per la manca de turistes?
Entenc que es vulguin equiparar sous, i ho defenso. Pero sempre hi haurà algú que tindrà més privilegis que uns altres, (bàsicament els que tenen menys a perdre i més a guanyar) ... i això, no ens enganyem, mai no serà reconegut per part d'aquests.
Que s’ho facin mirar
Anònim, 18/01/2018 a les 20:20
+4
-0
Quan els hi donareu el que volen, l’any que ve san tornem-hi. Quan hi havia messegué això no passave, els hi ensenyave la porta. No pot ser que després del que han tret amb les vagues hi tornen, se’ls hauria de caure la cara de vergonya a tot el comitè i que les privatitzen ja, gestió privada i que l’administració que es dediqui a governar, no a portar estacions d’esquí
Stop vaga
Anònim, 18/01/2018 a les 20:24
+4
-0
He pagat forfait per esquiar tota la temporada, si tanquen remuntadors em sento estafat. Que em retornin part proporcional, siguem seriosos. M’han cobrat per un servei que no em donen...
D’altra banda, l’impacte econòmic no es pot valorar però m’estic plantejant d’anar a esquiar a un altre lloc, aquí cada 2x3 vaga, sembla tradició ja, com els torrons per nadal
Puidemont
Anònim, 18/01/2018 a les 20:25
+2
-1
Con estos del comité no hay que ceder ni un ápice, es como los independentistas, si les das correa te montan una republica catalana en un plis plas
Comunismo a medias
Anònim, 18/01/2018 a les 20:27
+3
-1
Yo quiero cobrar como el que más, te apuntas? La empresa nos explota y se forra!!!
No tot es pot possar al mateixes sac
un hoteler, 19/01/2018 a les 09:28
+5
-0
Sols pujar a pistes a companyar grups . i ten dones compte que xa alguns treballadors que a casa meva
no es vuldria , la seva imatge no els tendrian que deixar començar a treballar , estar sentat a la cadira del rementodor i caure un esquador , alguns no es dignen a achecar el cul per aguar-los , amb aixo vui dir que xa gent molt competenta treballan. la direccio de la estacio xa que demanen els seus drets , també aurie de sancionar ,quan la actitut no es la que correspont, es una mala imatge per la estació, de controls de forfait passen olimpicament , pots esquiar sense forfait i de aquestes en ia unes quantes. en una empresa privada al tercer avis al carrer.drets pero també obligacions.
Resposta
Anònim, 19/01/2018 a les 19:27
+1
-0
Pobladó vol treure les ajudes a la ramaderia i a la pagesia, res a dir crac. I com a proposta et diria que et posis a pencar i aixequis el cul del sofà
Fins als cataplins!!!
Anònim, 22/01/2018 a les 17:46
+0
-0