eleccions 21-d

​El PP demana a la Junta Electoral que retiri el llaç groc de l’Ajuntament de Tremp

També sol·licita que es retirin les pancartes que demanen l'alliberament dels consellers destituïts empresonats

| 28/11/2017 a les 18:12h
Arxivat a: Política, llaç groc, procés català, 21-D, eleccions, Ajuntament de Tremp, PP, Junta Electoral
El llaç groc al balcó de l’Ajuntament en l’última concentració a Tremp | Darío Albert
El Partit Popular de Lleida ha demanat a la Junta Electoral Provincial que insti vuit ajuntaments de la demarcació, entre ells el de Tremp, a retirar dels espais públics els llaços grocs que simbolitzen la protesta per l’empresonament dels vuit consellers del Govern destituït per l’executiu espanyol i dels presidents de l’ANC i d’Òmnium.

A banda del de Tremp, els ajuntaments en qüestió són el de Solsona, Mollerussa, Fondarella, la Seu d’Urgell, Cervera, Tàrrega i Térmens. De la mateixa manera, a l’escrit es reclama que els mateixos municipis eliminin les pancartes que demanen l’alliberament dels consellers destituïts empresonats.

En concret, l'escrit presentat pel PP a la Junta Electoral Provincial reclama que s'insti els vuit ajuntaments esmentats a retirar les pancartes amb la llegenda Llibertat presos polítics i "tots aquells elements identificadors, com ara els llaços grocs", que tinguin "alguna relació de semblança" amb els que "determinades opcions polítiques" que es presenten als comicis del 21 de desembre "utilitzen per fer campanya".

L'objectiu del PP és, segons afirma en un comunicat, evitar que "determinats poders públics" puguin "induir" el votant a decantar-se per una o altra opció "mitjançant campanyes institucionals". Marisa Xandri, cap de llista del PP per Lleida als comicis del 21-D, ha qualificat les pancartes i els llaços que, segons diu, s'exhibeixen a les façanes dels ajuntaments d'aquests municipis de "trencament de la imprescindible neutralitat institucional".

De la seva banda, l’alcalde de Tremp, Joan Ubach, ha explicat en declaracions a Pallars Digital que no té consciència d’haver fet res malament, i assegura que el llaç groc que llueix al seu balcó “és un símbol de suport” a unes persones “que estan privades de llibertat”.
 

COMENTARIS

Groc, groc, groc
Anònim, 28/11/2017 a les 19:13
+21
-8
Penso que hem d,omplir els nostres balcons de qualsevol cosa d,aquest color. Ja n,hi ha prou de tantes prohibicions. Jo demà mateix redecoro el balco.
Perfecte
Anònim, 28/11/2017 a les 20:05
+8
-20
Em sembla perfecte!! Qui vulgui un llaç que sel penji a casa seva!!
Groc Groc Groc
Anònim, 28/11/2017 a les 20:08
+17
-9
Tots els balcons de Tremp amb groc
Al Perfecte
Anònim, 28/11/2017 a les 21:45
+5
-6
I a la teva hi podem penjar els moniatos de tot sants.
Respeto
Anònim, 28/11/2017 a les 22:02
+10
-16
En tu casa haz lo que quieras, en el ayuntamiento fuera, no quiero verlo ni en pintura. He dicho
Un nou despropòsit
Anònim, 28/11/2017 a les 23:56
+6
-3
Un nou despropòsit un cúmul d'accions indecents carregades d'odi i ràbia contra els ciutadans d'un país,un poble que té la voluntat digna ,de voler donar un gir pacífic i just on tothom pugui lliurament decidir. Ells ,no han assolit aquest prestigi de dignitat i moral i amb aquesta mancança ,justifiquen amb arguments injusts i de poc pes, atacant de la única forma que saben ,prohibició,humiliació,repressió,submissió, manipulació.....
de veritat creuen que uns símbols poden interferir en la campanya electoral? que poden decantar per una opció o un altra? si no ho han fet ara,ho faran a partir d'avui?...ja fa setmanes que tothom sap el significat que tenen, un reclam a la llibertat d'unes persones empresonades per escoltar la voluntat d'un poble ,per ser demòcrates i dignes del càrrec que ostenten , en les manifestacions que s'han fet per l'alliberament,hi havia gent de tota mena,de ideologies diverses , perquè el color groc simbòlic i pancartes ,no uneix sols al que volen un nou país independent , uneix a tots els homes i dones indignats per aquesta injustícia.....
El que si que pot decantar per una opció o un altra,és el constant cúmul de despropòsits dia darrere dia,amenaçant i oprimint....potser llavors desvetllaran i encendrant el llum en la indecisió d'alguns.
A Respeto
Anònim, 29/11/2017 a les 23:29
+2
-4
Pues lo seguiras viendo.
Tanto si estas de acuerdo como sino lo estas.
Respeto a respeto
Anònim, 30/11/2017 a les 11:18
+2
-1
Lo seguiré viendo? Sabes lo que les pasa a los que desafían las leyes y la junta electoral central? Preguntaselo a pokemon
BUUUFFF...