os

​Les ovelles mortes a Lladorre es van estimbar espantades per l'atac d'un os

Finalment van ser 209 els animals morts, 169 dels quals van caure a la banda catalana

Un total de 169 ovelles moren despenyades a Lladorre

| 21/07/2017 a les 08:26h
Arxivat a: Successos, fauna salvatge, ós bru, ós, fauna, ramada, ovelles, ramaderia, pagesia, ramat
La delegació francesa visitant la zona on van morir les ovelles | Territori
Les ovelles mortes a la muntanya de Lladorre que un treballador del Parc Natural de l'Alt Pirineu va localitzar el 17 de juliol es van estimbar espantades per l'atac d'un os. Així ho han determinat aquest dijous una delegació francesa de 30 persones entre ramaders, representants del govern territorial i de l'equip de seguiment de l'os.

Han determinat que, en total, l'incident ha afectat 209 ovelles, de les quals 169 van morir a la banda catalana. Tot i caure a la banda catalana, asseguren que l'atac va tenir lloc a la banda francesa. En concret, l'os va atacar una única ovella la matinada de dilluns. Cal recordar que el ramat anava sense vigilància ni protecció. El govern francès serà qui assumirà els danys.

Després que el treballador del Parc Natural localitzés els animals els Agents Rurals van certificar-ne la mort dimarts al Paratge Ribereta.
 

COMENTARIS

L Amo de les muntanyes !
Anònim, 21/07/2017 a les 08:45
+20
-0
Ara haurem de ficar ramat d ossos i potser ens respectaran una mica mes !
Aixo fa molts dies q dura !
Q en faran dels ossos???
Potser s hauria de ficar fil a l agulla!
Un altre atac de l'ós
Maria lopez, 21/07/2017 a les 10:37
+20
-1
Ara resultarà que la culpa és per el pastor, per no tenia el ramat en un d'aquests tancats elèctrics que han hagut de construir per què l'ós no les ataqui. Està clar que és més important i dona més que no pas els ramats que ja no poden campar per les muntanyes. És increïble la despesa econòmica que l'ós comporta.
Bueno bueno bueno
Anònim, 21/07/2017 a les 13:21
+21
-0
Tot plegat fa riure. Atac de l ós, helicòpter caçant restes de contenidor estimbat pel mateix helicòpter. Molta pasta llençada . Cal una investigació per aclarir fets i depurar respobsabilitats. Fins quant haurem de sulortar aquestes despeses
que fort!!!
Anònim, 21/07/2017 a les 13:44
+15
-3
Cada vegada que llegeixo algo relacionat amb l'atac d'un os, m'indigne!!! Fora ossos!!! Ja n'hi ha prou!!! que hem d'esperar que ataqui a persones!!!?
fora ossos
Anònim, 21/07/2017 a les 15:22
+10
-2
Algú encara dubtava que fos per culpa de l'ós? I el que ens queda per aguantar....
RIP ramaderia extensiva
Anònim, 21/07/2017 a les 19:05
+15
-1
La fi de la ramaderia extensiva es va acostant. Els atacs d. ossos i demes es van succeïnt i augmentant. La ramaderia extensiva es va acabant, poc a poc anirà desapareixent el bestiar de les muntanyes i haurem d plantar pomeres i cirerers a tot arreu x donar menjar als ossos.
La culpa pels ramaders...
Anònim, 21/07/2017 a les 19:12
+12
-3
Només cal veure com està redactada la noticia, igual q al segre d.avui, diu textualment: "Cal recordar q el ramat anava sense vigilancia ni proteccio". Quina vergonya q es vulgui malinfluenciar la societat explicant contes d fades!
Rip ramaderia descuidada
Anònim, 21/07/2017 a les 22:56
+11
-21
Que jo recordi de petit -quan no hi havia subvencions- sempre hi havia hagut pastors guardant ovelles a la muntanya i això es lo correcte; cuidar-se del bestiar.
I també antics son els gossos de protecció dels ramats sino aneu a qualsevol museu i veureu collars de fa segles
El que no funciona es engegar ramats a la bona de deu, sense cuidar-s'en, rebre euros de subvenció per cada cap de bestiar i esperar que torni el ramat sencer; si no es l'ossa seran els gossos o l'helicòpter o passants o una tronada o un llamp o tiros o una llau o el que sigui.
Resposta Rip ramaderia descuidada
Anònim, 22/07/2017 a les 16:51
+16
-0
No ens fa falta anar a museus per veure coses, tots sabem com funcionava el món abans, món que ha canviat molt, per bé o per mal. Avui dia és inviable tenir pastors i vaquers a totes les muntanyes, això només pot ser en muntanyes on hi va molt bestiar, ja sigui amb euros de subvenció o sense. Les ajudes si ens les donen és xq les necessitem, no pq ens fem rics.
Els q vivim exclusivament del bestiar hi pugem ben sovint a donar un cop d.ull, curar.los, donar sal, etc; i de gent descuidada ja sabem q n.hi ha a tots els sectors.
De bestiar se n.ha perdut sempre, amb pastors i sense; contra despenyaments, llamps, etc no s.hi pot fer res, però el greuges que hem de patir per fauna forània no els hauríem de suportar.
Ara s.ha de decidir entre ramaderia extensiva o animals depredadors, tot no pot ser. I a jo em sembla q els que hauríom de decidir som els q en vivim, no el qui no tindrà cap problema x posar óssos, llops, voltors... a casa els altres.
DUBTE
Anònim, 23/07/2017 a les 06:57
+2
-11
PERÒ REALMENT ES SAP DEL CERT QUE HA SIGUT UN O? US HO CREIEU? NO POT HAVER ESTAT UNA BESTIA HUMANA COM PER EXEMPLE UN HELICÒPTER?
ramaderia
Anònim, 23/07/2017 a les 21:16
+9
-0
aixo si continue aixi.
un desastre, turistes per tot arreu , vaques, ovelles , animals salvaatges . aixo tot barrejat .
una bomba , un desastre.
els ramaders tenim de viure, no podem canvia la vida aixi com aixi.