Fauna

Un total de 169 ovelles moren despenyades a Lladorre

Els animals pertanyen a ramats francesos i a la zona on es van despenyar no s'han localitzat indicis de presència d'ós o gos salvatge

| 19/07/2017 a les 15:48h
Arxivat a: Successos, ramat, pagesia, ramaderia, ovelles, ramada, fauna
Imatge d'un Agent Rural inspeccionant una ovella | Agents Rurals
Els Agents Rurals han confirmat la mort d'un total de 169 ovelles a la muntanya de Lladorre. Un treballador del Parc Natural va localitzar els animals el passat 17 de juliol i els Agents Rurals van certificar-ne la mort ahir dimarts al Paratge Ribereta.

Els animals pertanyen a ramats francesos i la causa de la mort es desconeix donat que els Agents Rurals no van trobat rastre de cap ós ni gos salvatge a la zona, tot i que es confirma que van morir despenyats. Segons sembla els ramats de la vessant francesa no disposen de la mesura d'agrupament de ramats per evitar danys de l'ós. Aquesta mesura consisteix a unir ramats de diferents pagesos a la muntanya i un sol pastor els vigila durant tot l'estiu.

Està previst que aquest dijous experts francesos, acompanyats de ramaders de França i un gos rastrejador es desplacin a la muntanya per intentar localitzar alguna pista del que va poder succeir per produir la mort a 169 ovelles.
 

COMENTARIS

...
Anònim, 19/07/2017 a les 18:01
+12
-2
Lo mes normal del mon, ara les ovelles volen aprendre a volar...
L´ ós volador!!!
Anònim, 19/07/2017 a les 21:09
+13
-0
Pot ser degut a un ós volador?? Aquesta zona últimament sembla VIETNAM....helicòpters containers!!!
Lo Contenidor asesino
Anònim, 19/07/2017 a les 21:43
+18
-0
Jo crec que el que va pasar es que les ovelles van veure vinre l ocell amb 4 ales que portava penjat un contenidor de la maersk de 200 tonelades i vist el que va pasar uns dies avant es van suicidar avanjts de morir esclafades.
Ultimament el parc sembla el port de Roterdam amb tant de contenidors amunt i avall.
No es d´extranyar que la propera convocatoria de guies del parc demanin el titol d´estibador.
Com el Blesa
Anònim, 20/07/2017 a les 07:53
+8
-1
S'han suïcidat, també!
Les ovelles
Anònim, 20/07/2017 a les 11:16
+12
-1
Les ovelles si s han despenyat per algo sera....alguna cosa els ha fet arribat fins aquell punt .
Per gust no s hi possen i totes juntes menys....aixo nomes ho poden dir pastors amb experiencia .
Massa coses volan i voltan em sembla a mi .
A rebre els animals q no tenen culpa de res!
Quant costa tot aquesta moguda?
Parafernalia, 21/07/2017 a les 07:00
+5
-0
Responsables? om són els responsables? Això se´n diu despilfarro.
Lògica
Anònim, 21/07/2017 a les 15:30
+6
-0
En algun despatx del Passeig de Gràcia n'hi haurien de baixar de Óssos. Sense preguntar a la comunitat de veïns, com han fet al pirineu i que quan surti a esmorzar se'l trobi al rebedor de casa.
Després que opinés a veure que li sembla