carretera de comiols

El Jussà i el Sobirà mostren unió institucional per la millora de Comiols

Els Consells Comarcals s'uneixen per reclamar l'execució d'un projecte que data de 2009 i que milloraria en temps, seguretat i comoditat

| 16/05/2017 a les 13:27h
Arxivat a: Política, comunicacions, Consell Comarcal Pallars Sobirà, Consell Comarcal Pallars Jussà, carreteres, infraestructures, Comiols
Els presidents Aranda i Isús, revisant el projecte al cap de Comiols | ACN
Aquesta notícia es va publicar originalment el 16/05/2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Els presidents dels Consells Comarcals del Pallars Jussà, Constante Aranda, i del Pallars Sobirà, Carles Isús, han fet pública la seva intenció de reclamar l'execució del projecte existent de la carretera de Comiols, tal i com ja va avançar aquest diari el passat 23 de març. Ha estat en una trobada amb la premsa que ha tingut lloc al cap del port de Comiols, a la carretera c-1412b, la principal via d'entrada a les comarques pallareses.

Els dos presidents reclamen l'execució d'un projecte ja existent que suposaria reduir en uns 10 minuts el trajecte entre Tremp i Artesa de Segre i que contempla la construcció de cinc túnels i cinc viaductes, enlloc del túnel únic, llargament reivindicat des de les dos comarques però que suposaria uns costos molt elevats. 

Aranda ha assegurat que el projecte es podria executar de manera immediata i ha demanat al Govern que el doti de pressupost per poder-lo dur a terme. El president del Jussà ha explicat que les comarques del Pallars Sobirà i Pallars Jussà arrosseguen un dèficit històric d'infraestructures que fa que siguin menys competitives que altres zones. 
 

Imatge del cap de Comiols on es veu el rètol d'entrada al Pallars Jussà Foto: ACN


Isús ha insistit que es tracta d'un projecte que compta amb el consens del territori i ha recordat que data del 2009. El president del Sobirà ha dit que la gent del territori ja no ''vol'' esperar més i que per això reclamen dotació pressupostària per poder iniciar les obres. El cost de l'obra està valorat en us 106 milions d'euros.

La nova carretera

El projecte recuperat pels Consells Comarcals pallaresos consisteix en la construcció d'una nova carretera entre Artesa de Segre i Isona, pel coll de Comiols, que permetria millorar les prestacions de l'itinerari actual, la seguretat viària i la comoditat en la conducció. Permetria, a més, potenciar les comunicacions entre la Noguera i el Pallars Jussà i afavorir l'accessibilitat a l'Alt Pirineu i Aran pel Pallars.

La carretera projectada té una longitud de 29,4 quilòmetres i discorre entre l'inici de la variant d'Isona i Conques de la C-1412, a l'alçada de Figuerola d'Orcau, i el final de la variant de la C-14 d'Artesa de Segre. El traçat seria completament nou en 9 quilòmetres; en 6 quilòmetres aprofitaria la calçada existent i en els 14 restants, remodelaria el recorregut, tot seguint el corredor de pas actual per a minimitzar l'impacte. La nova carretera inclouria 5 túnels, que sumen 1,4 quilòmetres, i 5 viaductes, amb una longitud total d'1,5 quilòmetres.

 

Millora prevista en el tram entre Folquer i el cap de Comiols. Foto: Generalitat


La via tindria una amplada de 9 metres, amb dos carrils de 3,5 metres i dos vorals d'1 metre. En bona part del recorregut, preveu la formació d'un carril addicional per a facilitar l'avançament de vehicles lents; en total, els trams amb tercer carril sumaran una longitud de 13,9 quilòmetres, prop del 50% del recorregut.

Al llarg del traçat, la nova via comptaria amb 11 accessos que facilitarien la connectivitat amb nuclis de població i altres carreteres i estarien formats per encreuaments amb tercer carril per a girs a l'esquerra.
 

COMENTARIS

Pallars
Anònim, 16/05/2017 a les 14:14
+35
-1
Molt bé, emocionat per l'obertura de mires de tots plegats. El pallars es mereix aquesta via tan important per una comarca que depén en bona mesura del turisme
I ara que?
Anònim, 16/05/2017 a les 22:11
+16
-2
Desde BCN, veuen el Pallars molt lluuuuuuny, i , hi viu poca gent, pocs vots, quan parlem de centralisme, no deixo de pensar que a Catalunya, tambe n'hi ha de centralisme, hi ha hagut molts anys de "calerons", i moltes promeses amb Comiols, pero res de res. Ja n'han fet d'infraestructures importants, i algunes, cap a les segones residencies dels "figures" de BCN, que ja estan ben fetes, pero al Pallars, aquests hi pujen poc , esclar que els queda massa lluny.
Quan sento parlar de Comiols, ja soc completament esceptica amb el tema.
Ja he sentit massa vegades , ara aquest projecte, ara aquest altre, i res de res.
Reconec un pas endevant posar-se d'acord els dos Pallars, pero , ara que? , com sempre?. Poc interessos hi tenen aqui els que decideixen.
ELS PALLARS EN LA MATEIXA DIRECCIÓ
Anònim, 16/05/2017 a les 23:32
+22
-1
Un bon projecte a tirar endavant de manera conjunta. Els Pallars ho necessiten!!!.
Bravo
Anònim, 17/05/2017 a les 00:45
+10
-0
El pallars necessita aquesta infrastructura, ja era hora que es posesin d'acord en demanar això, ara cal apretar políticament i que els de bcn ho vegin com una prioritat per una comarca, lo pallars, que en certs aspectes està a la uci. El benefici seria simètric, afavorim que pugin al pallars i els pallaresos ens acostem a Bcn.
Tenacitat
Anònim, 17/05/2017 a les 07:38
+13
-1
Si tots fem presió, inclosos els alcaldes, predidents dels consells comarcals, empreses, caps de partits politics... ho podem aconseguir.
Pero tots. Tenim que empenyer en la mateixa direcció. La unió fa la força.
Serie un pas de gegant. No sol pel turisme.
Infraestructures Pallars
Anònim, 17/05/2017 a les 12:30
+5
-11
Un estalvi de deu minuts no crec que sigui suficient per afavorir la implantació de indústries ( llocs de treball ) a les nostres comarques dels Pallars tan deprimidas. Em de ese mes ambiciosos.
variants
Anònim, 17/05/2017 a les 15:32
+14
-1
Important seria també que es fessin variants a totes les poblacions que es tenen que travessar per arribar al Pallars, es guanyarien 15 o 20 minuts mes.

Industries
Anònim, 17/05/2017 a les 15:52
+5
-5
Industria ja en tenim..... la turística.....però cal cuidar-la
Pa tou i molla seca
Anònim, 18/05/2017 a les 12:00
+5
-1
No res, per 10 minuts cap gran empresa vindrà a instalarse aquí!. Necessitem ser més ambiciosos. La idea del túnel únic és la única viable!
Pa sec... per fer sopes
Anònim, 18/05/2017 a les 12:31
+4
-1
No crec que vinguin grans empreses a instalar-se aqui, hi ha molta mes ma d'obra, qualificació professional, consumidors i materia prima (excepte la agricola i ramadera) a qualsevol comarca als voltants de Barcelona i a tota la costa.
Això si, el sol industrial posiblement sigui mes econòmic aqui
A mitges
Anònim, 18/05/2017 a les 15:24
+4
-0
Suposem que es començarà des d'on s'acaba la carretera bona, passat l'empalme de Llordà no? Perquè sino serem una riota més com Gerri de la Sal...
tot i això caldria ser més ambiciosos com han dit més amunt, el túnel unic seria la clau
variant
Anònim, 18/05/2017 a les 19:02
+5
-1
Per mes que votin als actuals politics, i arriben a envellir no ho veuran fet,

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
La Lira de Tremp va acollir l’acte de celebració | Jordi Ubach
01/01/1970
Ho celebra amb una conferència de l’economista i comunicador, Emilio Duró
El president de Repsol, Antoni Brufau | ACN
01/01/1970
El sopar comptarà amb la presència del president de Repsol, Antoni Brufau
Entrada de l'Hospital Comarcal del Pallars | Arxiu
01/01/1970
El del Pallars és un dels cinc hospitals de Catalunya guardonats
Imatge del ple extraordinari celebrat aquest dijous | Jordi Ubach
Jordi Ubach | 4 comentaris
01/01/1970
El cost total de les obres ascendeix als 498.000 euros i inclou la renovació de l’enrajolat, l’enjardinament i l’enllumenat de la rambla Doctor Pearson