gall fer

Ecologistes, en contra d'un campionat de tir al plat a Rialp perquè afecta el gall fer

L'alcalde de Rialp garanteix que se celebrarà la competició perquè "respecta el medi ambient i la natura"

| 16/05/2017 a les 12:40h
Arxivat a: Societat, Port Ainé, ecologisme, gall fer, Ajuntament de Rialp, Depana, Territori, tir al plat
El campionat se celebrarà del 16 al 18 de juny a Port Ainé | ACN
Aquesta notícia es va publicar originalment el 16/05/2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'associació ecologista Depana ha demanat a la Conselleria de Territori i Sostenibilitat que insti l'Ajuntament de Rialp a canviar d'ubicació el campionat de tir al plat Compak Sporting, que se celebrarà del 16 al 18 de juny a les pistes d'esquí de Port Ainé. Segons l'associació, la competició es produirà en un territori on hi ha establertes poblacions de gall fer.

El gall fer és un animal en perill d'extinció. La subespècie pirenaica està inclosa en el Catàleg Espanyol d'Espècies Amenaçades, en la categoria de "Vulnerable". A més, segons l'entitat la competició de tir al plat coincideix en el període reproductor de l'animal. L'entitat ecologista ha proposat diverses ubicacions alternatives on es pugui celebrar el campionat, entre les quals hi ha el camp de tir "Turó Blanc", de Sort. 

La proposta de canvi ha indignat l'alcalde de Rialp, Gerard Sabarich, que ha assegurat que no entén la queixa "signada per una associació de Barcelona, i no del territori". A més, ha recordat que la competició no suposa cap afectació mediambiental, ja que se celebra a les pistes d'esquí de Port Ainé, una zona fora dels límits del Parc Natural de l'Alt Pirineu

Per Sabarich, és "vital" que es dugui a terme el campionat, i ha afirmat que ell ha de mirar pels veïns de la comarca i que l'ajuntament "no deixarà d'organitzar esdeveniments que aportin un fort impacte econòmic al territori". Depana assegura que la població de gall fer al Parc Natural de l'Alt Pirineu es va xifrar l'any 2005 en prop de 150 exemplars d'aus adultes, i que representen un terç de la població total de Catalunya.
 

COMENTARIS

Mare meva
Anònim, 16/05/2017 a les 13:23
+5
-30
La penya está fatal!!!!!!
Pero ells amb bon cotxe
Anònim, 16/05/2017 a les 15:48
+14
-31
Els ecologistes són la pitjor plaga que existeix
Deu ni do!!
Anònim, 16/05/2017 a les 22:44
+17
-7
Potser que es quedi el gall fer i acabem de marxar natres!!!
El Gall del galliner
Ecolo-egoista Anònim, 16/05/2017 a les 22:52
+3
-20
Aquest només miren pel gall fer i no per les gallines feres. Quins pebrots
Idea
Anònim, 17/05/2017 a les 00:49
+17
-9
No és qüestió que es quedi el gall fer i marxem natres, depana demana que es canvïi d'ubicació.
I en lloc de jugar a pistoleros, podeu agafar un simulador d'internet, tirar 4 tiros que no farà mal al medi i ja se us passarà el cuquet. Perque no feu una jornada de recollir brossa per la muntanya?
Gallo fiero
Anònim, 17/05/2017 a les 15:34
+16
-1
Just a tocar de Portainé hi ha una de les millors àrees de gall del pallars, i es època de cria, no es el llòc mes indicat per fer-ho i no costa gaire reportar-ho a un altre indret,...... potser a Rialp els hi agradaria i de passada es beneficien dels visitants
Resposta a idea
Anònim, 17/05/2017 a les 20:17
+3
-19
I perquè no respectes les aficions dels demés i si vols fer una jornada de qualsevol cosa propósala i fes-la.
SOU LA MONDA
Anònim, 18/05/2017 a les 07:03
+1
-17
Aqui del que es tracta es de tocar la pera , si o si. Ja ja ja
La gallina turureta
Pallarés