Els carrers de Catalunya, a punt per a la febre de «Pokémon Go»

El joc per a mòbils combina la realitat augmentada i la geolocalització

per Redacció, 14 de juliol de 2016 a les 09:39 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 14 de juliol de 2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Captures del videojoc Pokémon Go per Android, a la Plaça Major de Vic. Foto: José Manuel Gutiérrez


Els carrers de Catalunya estan a punt per rebre la febre de Pokémon Go, i els principals municipis pallaresos sembla que no se n'escapen. El fenomen ha tornat, aquest cop, amb un videojoc gratuït per mòbils basat en la realitat augmentada i la geolocalització. Pokémon Go permet capturar, entrenar i lluitar amb els diferents personatges de la saga, que es poden trobar a l'aire lliure desplaçant-se per un mapa i, en cas de localitzar-ne algun, capturar-lo tot enfocant-lo amb la càmera del terminal.


El joc també permet obtenir altres premis passant per llocs indicats. En llocs a l'atzar del mapa també hi pot aparèixer un Pokémon, que pot veure's o estar amagat, i que es pot obtenir desplaçant-se físicament fins al lloc on indica el mapa i activant la visualització de realitat augmentada.
 
El joc l'ha desenvolupat Niantic, una companyia sorgida de Google i independent des del 2015, que ja havia fet jocs amb una estratègia semblant, com Ingress, publicat sota el paraigües de Google. La idea inicial va ser de Nintendo i Pokémon Co., empreses que ara han vist la gran recepció que ha tingut Pokémon Go: en una setmana, i només en determinats països com els Estats Units, Austràlia i Nova Zelanda, ja està a punt d'igualar el número d'instal·lacions de l'aplicació de Twitter, havent superat altres èxits com Tinder.

De moment, no es pot descarregar de manera oficial a Catalunya –Nintendo no posa data però assenyala que serà aviat- però Nació Digital n'ha pogut fer una prova a la plaça Major de Vic. A més del número d'instal·lacions, el temps d'ús arriba fins als 45 minuts, molt per sobre d'altres exemples com els 25 minuts d'Instagram o els 23 de Snapchat. Similarweb ha publicat cinc visualitzacions que mostren la ràpida popularització de Pokémon Go.

 
Comparació d'usuaris actius diaris de Pokémon Go i Twitter Foto: Similarweb
 
Fins ara, el gran número d'usuaris ja ha provocat alguns incidents com en el cas d'una usuària del joc que va localitzar un cadàver. En països on encara no s'ha llançat oficialment, molts usuaris d'Android ja han provat de descarregar-se l'arxiu APK per instal·lar-se'l, ja que no es pot trobar a Google Play fora dels països ja anunciats. Això fa que també hagin aparegut moltes versions falses d'aquest arxiu, amb programari maliciós que pot comprometre seriosament la seguretat dels terminals i, per tant, cal estar molt atents abans d'instal·lar-lo.

Les accions de Nintendo, per exemple, també són un indicador de la recepció del joc, i han registrat els seus augments més importants des de la dècada dels 80. Caldrà veure com arrela el joc al Pallars un cop estigui disponible. Atenent a les expectatives, sembla que no hi haurà més remei que adaptar-nos a aquesta nova realitat "virtual".

 

Participació