comerç local

Els treballadors del sector públic del Jussà compren «online» per damunt de la mitjana catalana

És el primer resultat de l’enquesta sobre els hàbits de consum de la població de la comarca que realitza l’Ajuntament de Tremp

per Redacció , 22 de febrer de 2021 a les 10:29 |
Imatge d’un carrer del centre històric de Tremp | Ajuntament de Tremp
La tendència de compra online de gran part dels treballadors i treballadores de l’administració i els serveis públics del Pallars Jussà és superior a la mitjana catalana. És la primera conclusió que s’extreu dels resultats obtinguts en l’enquesta sobre els hàbits de consum que s’està duent a terme en el marc del projecte de dinamització comercial del Pallars Jussà, liderat per l’Ajuntament de Tremp.

Tot i així, els enquestats -uns 180- també posen de manifest la voluntat de molts de realitzar més compres de proximitat i exposen les adaptacions que farien falta per fer-ho possible. Els primers resultats de l’enquesta es van avançar fa dos setmanes en el marc de la Taula sectorial de Comerç del Pallars Jussà, on els ajuntaments i entitats participants van acordar repetir la presentació de forma presencial a cada municipi, facilitant així la participació d’un major nombre de comerciants i empreses.


L’objectiu de l’enquesta és dissenyar accions que reforcin el comerç local i de proximitat. En aquest context, es preveuen recollir informacions sobre els hàbits de compra de diferents col·lectius. S’ha escollit iniciar aquesta prospecció pels treballadors del sector públic, tenint en compte el pes important a nivell d’ocupació que aquest col·lectiu representa a la comarca i per tant, la influència de les seves dinàmiques de consum en el comerç local.

Conèixer la totalitat d’aquestes dades ajudarà a definir, conjuntament amb el sector del comerç, unes línies de treball estratègiques que contribueixin a fixar el consum d’aquests treballadors al territori.

 

Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Fes-te subscriptor per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

 

Participació