serveis socials

Els serveis socials del Jussà intensifiquen les atencions per prevenir situacions de risc

La majoria es realitzen per via telefònica mentre que es reserven les visites presencials per a casos urgents

per Redacció , 20 de maig de 2020 a les 18:59 |
El nombre de famílies que fan ús del Banc d'Aliments ha augmentat un 45% | Banc d'Aliments de Tremp
L'equip de Serveis Socials del Pallars Jussà ha incrementat en un 44% el nombre d'atencions a persones vulnerables durant aquests dos mesos de confinament respecte als dos anteriors. Unes atencions que tenen com a objectiu prevenir circumstàncies que puguin derivar en situacions de risc.

Donat que les visites domiciliàries s'han limitat per als casos més urgents a causa de la crisi de la Covid-19, s'han sistematitzat les trucades de seguiment als usuaris per tal que se sentin acompanyats i atesos en tot moment. D'aquesta manera, es vol evitar la sensació d'aïllament que pot produir una situació de confinament perllongat per a persones grans o dependents.


En aquest sentit, el president del Consell Comarcal del Pallars Jussà, Josep Maria Mullol, ha explicat que l'àrea de serveis socials del Consell ha mirat de treballar amb anticipació per evitar que es produïssin situacions de solitud i desemparament.


La crisi de la Covid-19 al Jussà també ha comportat la reactivació d'un gran nombre d'expedients de persones o famílies, que en els darrers temps no havien necessitat el suport dels serveis socials i que durant aquests mesos, a causa de la precarietat laboral, han tornat a sol·licitar serveis com aliments, ajuts a lloguer o de pobresa energètica, entre d'altres. En aquest sentit, gairebé s'ha duplicat el nombre d'expedients atesos.

En el cas del Banc dels Aliments, per exemple, s'ha incrementat en més d'un 45% el nombre de famílies que fan ús d'aquest servei a la comarca. Malgrat aquest creixement, la distribució d'aliments ha funcionat amb normalitat i amb l'abastiment habitual.

Finalment, els Serveis Socials han fet diversos ajustaments al seu funcionament per tal de prestar la totalitat dels seus serveis, alhora que s'ha activat també el telèfon 629441318 per atendre urgències de caràcter social i que funciona cada dia de la setmana entre les 9h i les 21h. També s'ha posat en marxa un servei de suport psicològic per atendre a aquelles persones que hagin de resoldre diferents necessitats emocionals i afectives provocades per la Covid-19.

 

Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Fes-te subscriptor per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

 

Participació