entrevista

Carina Gabriel: «Hem de buscar eines per encarar aquesta situació amb la major calma possible»

La psicòloga explica en una entrevista a Ràdio Tremp com podem afrontar el dia a dia durant el període de confinament

per Anna Solana / Tomàs Garcia, 22 d'abril de 2020 a les 12:58 |
La psicològa clínica Carina Gabriel durant una conferència | Cedida
Aquesta informació es va publicar originalment el 22 d'abril de 2020 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La psicòloga pallaresa Carina Gabriel ha explicat en una entrevista a Ràdio Tremp quins passos es poden seguir a nivell personal per encarar el confinament per la crisi de la Covid-19. "La nostra vida ha canviat i hem d'acceptar que no tenim el control de la situació; és un gran repte i hem de decidir com l'afrontem", assegura. 

Per a Gabriel, el més important és "saber com ens sentim cada dia" i en conseqüència, actuar a partir del que ens diu el cos. També recalca la importància de mantenir una rutina, recuperar objectius perduts, així com "reflexionar sobre les coses que ens fan feliços i ens omplen". 


Pel que fa a la situació de les persones grans, assegura que malgrat estar espantades, "tenen una gran capacitat d'afrontar aquestes situacions" i que "mentre se sentin cuidats i acompanyats, no tenen perquè tenir més afectació que nosaltres". 

 A continuació us deixem un resum de l'entrevista, que podeu recuperar més avall en format àudio. 


 ENTREVISTA DE RÀDIO TREMP A CARINA GABRIEL

Rutina

"És molt important saber com ens sentim dia a dia. Hem d'escoltar-nos i fer una mica el que ens diu el cos, ja sigui descansant o bé practicant activitat física. També és important mantenir certes rutines: hàbits higiènics, de son, de menjar, així com dedicar un temps a cada activitat". 

Objectius 

"El fet d'estar confinats ens ha fet perdre molts objectius. El primer que cal fer és repensar-los i reflexionar sobre la seva veritable importància. Reflexionar és clau, com també programar objectius a curt termini: realitzar coses per a les que abans no es tenia temps, com triar la roba, els llibres, comunicar-se amb gent que no es veu sovint o descobrir noves passions". 

Angoixa

"És natural sentir-se així, però el més important és no alimentar-la, no sobreinformar-nos ni parlar tota l'estona del mateix. Qualsevol tècnica de relaxació com el ioga o la meditació ens pot ajudar a relaxar-nos. A més, cal trencar el bucle de pensaments negatius mitjançant la distracció o be generant-ne de positius: el benefici per al medi ambient de la situació, la solidaritat que s'ha generat...cal valorar les petites coses que hem perdut".

Gent sola 

"La solitud pesa més en unes persones que en altres. Jo recomano seguir les rutines i dedicar bona part del temps a activitats gratificants, buscar nous reptes, informar-nos sobre coses que desconeixem, o bé despertar el nostre costat més creatiu: pintar, escriure, cantar o ballar". 

Nens i adolescents 

"És molt important aprofitar els moments junts amb ells, per comunicar-nos i parlar del que s'està vivint. Però sobretot els hem d'escoltar i alhora hem ser un model per poder afrontar aquesta situació. Per altra banda, hem d'evitar convertir aquest temps en un conflicte continu i no ser tan estrictes amb les tasques diàries. Cal prioritzar la màxima calma possible i ser flexibles per mantenir el benestar familiar."

Com desconnectar?

"Les activitats que ens fan fluir són diferents en cada persona. El més important és trobar-la i que realment ens apassioni. Cal fer un busseig dins nostre per descobrir-nos. Evidentment, qualsevol activitat que ens serveixi per alliberar tensions, especialment l'activitat física, ens ajudarà a afrontar el dia amb una altra actitud".
 

 


 

Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Fes-te subscriptor per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

 

Participació