coronavirus

El Pallars Jussà habilita un telèfon d’urgències per atendre els col·lectius més vulnerables

L’horari d’atenció és de dilluns a diumenge de 8h a 21h i pretén garantir l’atenció social bàsica a la gent gran i a les persones i famílies més vulnerables

per Redacció , 18 de març de 2020 a les 12:44 |
Un home gran caminant pel carrer amb una mascareta | Adrià Costa
El Consell Comarcal del Pallars Jussà ha habilitat un telèfon d’urgències per atendre urgències socials per tal de garantir l’atenció social bàsica a la gent gran i a les persones i famílies més vulnerables i per atendre urgències socials. El número de telèfon és el 629 441 318 i l’horari d’atenció és de dilluns a diumenge de 8h a 21h.

Paral·lelament, un equip de serveis socials es mantindrà de guàrdia per donar atenció a casos d’urgència, mantenir el suport en l’alimentació a les famílies i menors en risc, la cobertura de persones fràgils, el suport a les dones en situació de violència de gènere i l’atenció a les persones grans, així com qualsevol altra situació que es pugui desencadenar. 


Aquest equip ofereix de dilluns a divendres suport telefònic i presencial quan la situació ho requereixi de 9h a 14h. Es tracta de tres tècnics amb caràcter rotatiu mentre duri la mesura excepcional. Dos estan ubicats al Consell Comarcal –per Tremp i la zona sud- i un a l’Ajuntament de la Pobla de Segur –zona nord-.

A més del serveis socials, el Consell Comarcal manté el servei de recollida d’escombraries a les poblacions de la comarca en un horari més reduït i amb personal de reserva a casa. També hi ha una persona d’atenció telefònica, ubicada a l’edifici principal del Consell, que centralitza i comunica les peticions als diferents serveis i paral·lelament l’Oficina Jove i la deixalleria reben les trucades derivades directament als responsables del servei. 


Tècnics del Consell fan el seguiment d’equipaments estratègics com l’abocador de residus, les depuradores d’aigües residuals i l’acompanyament als alcaldes de la comarca en matèria de Protecció Civil. Pel que fa a la resta del personal, s’ha prioritzat la realització de les tasques per teletreball. També s’han habilitat sistemes de control remot per a responsables de diferents serveis.

En paral·lel a aquestes mesures, la comissió permanent del Consell Comarcal, formada pel president, els dos vicepresidents i el gerent, es reuneix cada dimarts per tal de fer seguiment de la situació.






 

Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Fes-te subscriptor per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

 

Participació