esllavissades

Malles metàl·liques d'última generació a l'esllavissada de la C-13 a Llavorsí

Formaran una barrera flexible i d'alta resistència capaç d'absorbir i aguantar la caiguda de roques de fins a 20 tones

per Redacció , 5 de febrer de 2020 a les 10:36 |
El punt afectat ha patit noves esllavissades les últimes setmanes | Marc Garriga
El Departament de Territori i Sostenibilitat instal·larà malles metàl·liques d'última generació al talús de la carretera C-13, entre Rialp i Llavorsí, on el passat mes de desembre es va produir una greu esllavissada. L'objectiu és evitar nous despreniments en un punt on aquests són força recurrents i evitar, d'aquesta manera, noves afectacions viàries en una carretera estratègica i molt concorreguda.

Segons explica el diari Segre, aquestes noves malles formaran una barrera flexible i d'alta resistència capaç d'absorbir i aguantar la caiguda de roques de fins a 20 tonelades de pes. Val a dir que fa dos setmanes es va produir una nova esllavissada en aquesta zona, que va trencar una de les barreres defensives que separen el talús afectat de la zona de pas dels vehicles.


Tot plegat, a l'espera d'una actuació definitiva, que segons el conseller Damià Calvet, s'ha de decidir “tècnicament” durant els propers mesos. Mentrestant, un semàfor regula temporalment el pas dels vehicles donant pas alternatiu.

 

Participació