patronat de turisme

La marca turística «Ara Lleida» de la Diputació compleix 30 anys

El 18 de juliol de 1989 es va constituir el Patronat de Turisme a l'Estany Gento, llac emblemàtic del Pirineu de Lleida

per Redacció, 18 de juliol de 2019 a les 09:33 |
Imatge del dia que es va constituir el Patronat, avui fa 30 anys | Diputació de Lleida
El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida compleix avui el 30è aniversari de la seva creació. El 18 de juliol de 1989 es va constituir a l'Estany Gento, llac emblemàtic del Pirineu de Lleida. Durant aquestes tres dècades de vida el Patronat de Turisme, sota el paraigua de la marca Ara Lleida, ha promocionat tant en l'àmbit estatal com internacional els principals atractius i productes del territori lleidatà, com l'esquí, el turisme actiu, el turisme de natura o el patrimoni cultural.

El president de la Diputació, Joan Talarn, ha expressat la seva satisfacció pels 30 anys de vida del Patronat de Turisme i ha afirmat que, de cara al futur immediat, "cal seguir treballant amb esforç i en plena col·laboració amb els diferents agents implicats en la promoció turística del territori, tant a nivell públic com privat, per seguir donant a conèixer en tots els nivells la nostra realitat, els nostre paisatge, la nostra cultura, la nostra identitat i la nostra gent". I ha afegit que el nostre model turístic s'ha de fonamentar en un model de qualitat, sostenible i responsable".


Per la seva banda, Rosa Pujol, com a nova vicepresidenta del Patronat de Turisme, s'ha mostrat  agraïda per aquesta nova responsabilitat al capdavant de l'àrea de Turisme de la Diputació de Lleida i alhora ha mostrat la seva satisfacció per haver assolit el 30è aniversari en un context de bons resultats del sector turístic a la demarcació de Lleida.

Pujol ha afirmat que "en aquesta nova etapa el Patronat de Turisme continuarà treballant en la promoció del Pirineu i les Terres de Lleida, donant suport als nostres municipis i a les nostres comarques en l'àmbit turístic, com una eina cada cop més important de desenvolupament econòmic i social del nostre territori".

Ara Lleida

La marca Ara Lleida, que va néixer com l'eslògan de la primera campanya promocional del Patronat l'any 1989 i sota la qual s'ha promocionat el conjunt de l'oferta turística del Pirineu i les Terres de Lleida tant en l'àmbit estatal com en l'internacional, s'ha convertit amb el pas dels anys en una de les marques turístiques estatals de referència. 

 

Constitució del Patrona de Turisme l’any 1989. Foto: Diputació de Lleida


La constitució del Patronat de Turisme en un indret singular, com ho va ser l'Estany Gento, ja fou tota una declaració d'intencions, carregada de simbolisme, sobre el que volia ser el Patronat de Turisme. La seva creació fora de la ciutat de Lleida, en un punt emblemàtic de la demarcació, palesava la voluntat del Patronat de donar servei a totes i cadascuna de les comarques.

També el fet d'escollir un espai natural com l'Estany Gento evidenciava que la natura constituïa un dels actius més importants de les comarques lleidatanes que calia posar en valor i promocionar conjuntament amb la resta d'atractius turístics del Pirineu i les Terres de Lleida per tal de situar-los al mapa turístic internacional. 

 

Participació