turisme actiu

El nou pas de l’Hostalet marca la nova temporada de turisme actiu al Pallars

El ràfting, que amplia de 15 a 50 els quilòmetres navegables ininterromputs a la Noguera Pallaresa, continua sent el servei més demandat

per Redacció , 17 d'abril de 2019 a les 08:38 |
Autoritats presentant la temporada de turisme actiu i d'esports d’aventura a Llavorsí | ACN
Aquesta informació es va publicar originalment el 17 d'abril de 2019 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El sector del turisme actiu i d'esports d'aventura de la demarcació de Lleida confia en poder superar aquest 2019 la xifra dels 750.000 serveis contractats, ja que preveu incrementar aquest volum un 5% en relació a l'any passat, quan es va tancar en els 731.017. El ràfting continua sent el "producte estrella" de la cinquantena d'activitats que ofereixen les 228 empreses d'aquest àmbit, amb una demanda de 187.360 serveis el 2018, un 10,7% més que la temporada anterior.

El pas situat al salt de l'Hostalet, en funcionament en fase de proves, permet fer ràfting i caiac des de Llavorsí fins a la zona de la Figuereta de la Pobla de Segur, el que significa passar de 15 a 50 quilòmetres de tram navegable de forma ininterrompuda. D'aquesta manera, es podran oferir baixades pel Noguera Pallaresa durant diversos dies consecutius i combinar l'activitat amb estades en establiments situats a les proximitats del riu.


A finals de l'estiu s'executarà una segona actuació a Sossís per tal de perllongar el recorregut en sis quilòmetres més aigües avall, fins a l'embassament de Sant Antoni, a la Pobla de Segur. Aquest dimarts s’ha presentat la temporada de turisme actiu i d’esports d’aventura a Llavorsí en un acte que ha comptat amb diferents autoritats.
 

Una embarcació de ràfting baixant pel nou pas de l’Hostalet. Foto: ACN


El president del Consell Comarcal del Pallars Sobirà, Carles Isús, també ha destacat la importància de la intervenció que s'ha dut a terme al riu per millorar la seva navegabilitat. A més, ha posat en relleu el treball conjunt que es duu a terme entre les institucions i les empreses del sector del turisme actiu i d'esports d'aventura i ha dit que el turisme és cabdal per a la comarca.

Per la seva banda, la presidenta de la Diputació de Lleida, Rosa Maria Perelló, ha coincidit en remarcar que aquest tipus d'activitats són un "puntal per l'economia" i ha destacat la previsió d'incrementar aquesta temporada la contractació de serveis d'aquest àmbit en un 5% respecte de la passada.

A la intervenció executada al riu amb el salt de l'Hostalet, cal sumar-li el fet que Sort i la Seu d'Urgell acolliran aquest estiu el Mundial de Piragüisme d'Aigües Braves i l'interès creixent per la pràctica del senderisme i el trekking, activitats que durant el 2018 van registrar una demanda de 149.773 serveis contractats. Per darrere, es va situar la BTT, amb un augment d'un 5% respecte al 2017 i una xifra global de 108.885 serveis, i el descens de barrancs, amb 106.584.

Impacte de més de 100 MEUR al 2018

Pel que fa a les dades d'impacte econòmic del sector, l'any passat es van situar, en termes globals, en els 102,5 milions d'euros. Gairebé una tercera part d'aquesta xifra, 31 milions, correspon a la despesa directament vinculada a les activitats i la resta a l'allotjament, la restauració i d'altres serveis. Segons l'estudi del Patronat de Turisme, els clients que visiten les comarques lleidatanes es gasten 148 euros de mitjana al dia, un 2% més que el 2017.
 

La temporada s’ha presentat oficialment aquest dimarts a Llavorsí. Foto: ACN


Per procedència, un 67% dels usuaris són de Catalunya i gairebé 3 de cada 4 d'aquests provenen de Barcelona i la seva àrea metropolitana, mentre que un 13% és de Lleida, un 10% de Tarragona i un 3% de Girona. Mentre, un altre 20% dels visitants venen de la resta de l'Estat, sobretot de Madrid, el País Basc i el País Valencià; i el mercat estranger representa el 13% restant. En aquest darrer perfil, que bàsicament ocupen els turistes holandesos, anglesos, israelians, japonesos i americans, s'ha experimentat un creixement d'un 5%.

El Pallars Sobirà, amb 63 empreses, continua sent la primera comarca on el sector és més present i representa més d'un terç del volum total de l'Alt Pirineu i Aran, que és de 182.

 

Participació