tren de la pobla

Fuga de maquinistes de la línia Lleida-la Pobla a Renfe

Set dels dotze maquinistes del tren de la Pobla deixen FGC per incorporar-se a l’operadora espanyola

per Redacció, 20 de març de 2019 a les 09:35 |
Imatge de l’interior d’un comboi del tren de la Pobla | FGC
Aquesta informació es va publicar originalment el 20 de març de 2019 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Set dels dotze maquinistes de la línia Lleida-la Pobla de Segur deixaran Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) a partir de dilluns per incorporar-se de forma gradual a Renfe. Així ho va confirmar ahir Ferrocarrils, que segons publica el diari Segre, ja ha obert una convocatòria d’ocupació per tal de suplir les baixes.

El motiu d’aquesta fuga de maquinistes, segons fonts sindicals consultades pel mateix rotatiu, s’atribueix al fet que conduir trens en aquesta línia exigeix una alta qualificació professional, ja que els primers 1,9 quilòmetres del trajecte, a Lleida, són de titularitat estatal i només hi poden circular maquinistes amb titulació de categoria B. No obstant això, els maquinistes cobren uns 6.000 euros anuals menys que els de línies de FGC a l’àrea metropolitana de Barcelona.


Ferrocarrils ha demanat a Renfe que incorpori els nous treballadors de manera gradual i a mesura que vagi tenint substituts, perquè l’afectació en les circulacions i els passatgers sigui la menor. La línia de la Pobla ha tingut una “alta rotació” de maquinistes des que FGC va assumir-ne la gestió el juliol del 2016. Segons les mateixes fonts, s'estima que més d’una desena de treballadors han marxat a Renfe en aquests gairebé tres anys.

 

Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Fes-te subscriptor per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

 

Participació