sinistralitat a les carreteres

37 persones van morir a Lleida, Alt Pirineu i Aran en accidents de trànsit l'any passat

Al Pirineu, la meitat dels accidents mortals són de motoristes, tot i que els sinistres amb vehicles de dues rodes suposen només el 8% del total

per Redacció , 28 de gener de 2019 a les 10:26 |
Roda de premsa de presentació de les dades a Lleida | Servei Català de Trànsit
Aquesta informació es va publicar originalment el 28 de gener de 2019 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'any 2018, un total de 37 persones van morir en 32 accidents de trànsit al conjunt de la xarxa viària interurbana i urbana de Lleida, Alt Pirineu i Aran. Respecte al 2017, hi ha hagut una disminució del 6% pel que fa als accidents mortals i un increment del 3% quant a les víctimes mortals, ja que al 2017 hi va haver 34 sinistres mortals amb 36 víctimes mortals.

En concret, en la zona interurbana, el Pallars Jussà va registrar un mort l'any 2010 i l'any 2017, mentre que al 2018 no en va registrar cap. En canvi, el Sobirà va tenir un mort l'any 2017 i un el 2018. Al Pirineu de Lleida, tot i que només en el 8% dels accidents hi va haver una moto implicada, la meitat dels morts en accident el 2018 van ser motoristes. Així ho mostren les dades presentades pel Servei Català de Transit.


Les distraccions són el principal factor concurrent en el total d'accidents amb víctimes. Cal destacar que l'any passat es van obrir un total de 139.600 expedients sancionadors, la majoria d'ells per excés de velocitat i per l'ús de mòbil o altres sistemes de comunicació.

Més accidents amb tractor


Els Mossos d'Esquadra han alertat de l'augment dels accidents mortals amb tractor a les comarques de Lleida. Mentre que, segons han explicat, anualment se'n registren de zero a dos, l'any 2018 hi va haver quatre. Destaquen, a més, que tots ells eren "evitables" , ja que es van produir per imprudències o manca de mesures de seguretat.

De les 37 persones mortes el 2018 a Lleida, Alt Pirineu i Aran, 36 van morir en zona interurbana i una en zona urbana. Això es produeix en un context de creixement de la mobilitat dels darrers anys, ja que al 2018 ha augmentat un 2% respecte l'any anterior, assolint uns nivells similars als d'abans de la crisi.

De les 36 persones mortes a les carreteres de Lleida, la meitat són ocupants de turisme, vuit motoristes i quatre usuaris de maquinària agrícola. Així mateix, les franges d'edat que registren més mortalitat són les de 45 a 54 anys i les de 55 a 64.

Davant d'aquestes xifres, el cap de trànsit dels Mossos d'Esquadra a Ponent, Jordi Batista, ha assegurat que estan "satisfets però no contents" perquè hi ha una reducció de víctimes mortals però segueixen havent-hi. Pel que fa a la tipologia particular d'accidents al territori lleidatà, Batista ha explicat que es van reduir un 5% els accidents causats per un porc senglar, però que van augmentar un 61% els causats per cabirols.

 

Participació