educació

Alumnes de Tremp i la Pobla van al teatre per trencar prejudicis

Més de 400 nois i noies han assistit a les tres sessions de l'obra "Això per què ho dius?", dues a Tremp i una a la Pobla de Segur

per Redacció, 8 d'octubre de 2018 a les 10:42 |
Un total de 443 alumnes han assistit a la representació teatral | Consell Comarcal del Pallars Jussà
Aquesta informació es va publicar originalment el 8 d'octubre de 2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Un total de 443 alumnes de secundària de l'Institut de Tremp, el Col·legi Maria Immaculada de Tremp i l'Institut de la Pobla de Segur han assistit a la representació participativa de l'obra de teatre Això per què ho dius?, de la companyia ImpactaT. Aquesta formació és pionera en teatre social i de l'Oprimit, una metodologia que transforma a l'espectador en protagonista de l'acció dramàtica.

Els membres d'ImpactaT citen una frase cèlebre d'Einstein per il·lustrar un gran repte: "És més fàcil trencar un àtom que un prejudici". L'obra Això per què ho dius? és una reflexió sobre els prejudicis, els rumors i els estereotips a partir de diferents activitats que persegueixen la interacció amb l'alumnat. En aquest sentit, els actors i actrius plantegen conflictes socials a través de les vivències dels protagonistes, que busquen l’ajuda i la participació dels alumnes per resoldre’ls.


El projecte educatiu tindrà continuïtat durant els propers quatre anys

Aquesta iniciativa sorgeix de l’Ajuntament de la Pobla de Segur, l’Ajuntament de Tremp, el Centre de Recursos del Pallars Jussà, el Consell Comarcal del Pallars Jussà i l’Oficina Jove de la comarca, i es planteja com un projecte educatiu, continu i transversal.

Per aquest motiu, ja s’ha arribat a un acord amb la companyia per celebrar representacions teatrals durant els propers quatre anys. Entre les propostes d'ImpactaT, els centres han escollit les temàtiques que volen treballar més endavant, com Actituds de com tractar als pares, per l'any vinent, i Anem de festa pel curs 2020 - 2021.

 

Participació