esports d'aventura

​Els esports d'aventura veuen en el turisme corporatiu una possibilitat de créixer

Un estudi revela que les empreses demanen flexibilitat i qualitat a l'hora de contractar els serveis, un horitzó que permetria desestacionalitzar el sector

per Redacció, 28 de setembre de 2018 a les 09:26 |
Pla general de la presentació de les conclusions de l’estudi a Sort | ACN
Aquesta informació es va publicar originalment el 28 de setembre de 2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El turisme corporatiu a les empreses d'esports d'aventura i natura de la demarcació de Lleida no supera el 10% de la facturació i per tant, en aquest sector, encara hi ha possibilitats de creixement. Aquesta és una de les conclusions de l'estudi que GlobaLleida ha realitzat amb l'objectiu de desestacionalitzar l'activitat. Amb més de cinquanta empreses entrevistades, majoritàriament de Madrid i Barcelona, s'ha detectat que aquest sector demana especialment flexibilitat i qualitat en els serveis contractats.

Amb aquesta informació hauran de ser ara les empreses d’esports d'aventura les que creïn paquets turístics específics i els comercialitzin a un públic que, segons s'ha vist, encara desconeix el turisme actiu de les comarques de Lleida. Estructurar un producte conjunt i fer-lo atractiu és un dels reptes a desenvolupar en posteriors fases.


Josep M. Barrufet, tècnic de projectes estratègics de GlobaLleida, ha explicat que les empreses de la demarcació poden absorbir un volum màxim de grups de 80 persones. A més de Barcelona i Madrid, s'han fet entrevistes a empreses del Pais Valencià i el País Basc amb la voluntat d'arribar a un públic que encara "ens desconeix”, segons ha afirmat Barrufet.

Pel tècnic de projectes estratègics de GlobaLleida, l'objectiu és aconseguir que el turisme del Pirineu i Prepirineu lleidatà sigui un referent durant tot l'any i augmentar la capacitat d'atracció tant a escala nacional com internacional, "un repte per aconseguir ser més visibles i augmentar la facturació del sector".

Les conclusions de l'estudi s'han donat a conèixer aquest dijous en una jornada a Sort. A la presentació han assistit una vintena d'empreses del sector provinents de diferents destinacions turístiques com la Val d'Aran, la Noguera, l'Alt Urgell, el Solsonès o el Pallars.

GlobaLleida va començar a treballar el sector del Turisme de Muntanya el 2016 desenvolupant un pla estratègic, on el principal repte identificat va ser la forta estacionalització i una oportunitat per a la captació del públic corporatiu, si s'aconseguia estructurar una oferta conjunta i concreta per aquest propòsit.

 

 

Participació