Indignació entre els usuaris de l'R3 per «la falta d'informació» durant el tall a Torelló

Alguns passatgers han estat esperant durant hores a l'estació de la capital del Ges per reprendre el seu trajecte i qualifiquen el servei de "desastre"

Passatgers a l'estació de tren de Torelló, aquest dimecres al matí.
Passatgers a l'estació de tren de Torelló, aquest dimecres al matí. | Laura Busquets / ACN
07 de juny del 2023
Actualitzat a les 18:26h
Pocs minuts abans de dos quarts de tres de la tarda ha començat a reprendre's la circulació de trens a l'R3 des de Torelló. El servei ha estat interromput durant hores després que dimarts al vespre una avaria a la catenària provoques que un comboi quedés aturat a tocar de l'estació de la capital del Ges amb un centenar de passatgers atrapats a l'interior, que més tard van ser evacuats pels Bombers. Renfe va habilitar un servei alternatiu per carretera per cobrir el trajecte fins a Vic, que, teòricament, s'ha mantingut al llarg d'aquest matí.

Amb tot, una desena d'usuaris de la línia es queixaven a primera hora que l'alternativa facilitada per la companyia tampoc funcionava amb condicions. El més "indignant", diuen, la desinformació cap als passatgers que han quedat atrapats a l'estació de Torelló al llarg d'aquest matí de dimarts.
 

"Portem aquí més d'una hora"

Odissea per arribar al seu destí. Aquesta és la situació viscuda per dues passatgeres procedents de Barcelona amb destinació final a Puigcerdà. Han iniciat el seu viatge a primera hora del matí des de la capital catalana, però només han pogut arribar fins a Vic. Amb tot, pocs quilòmetres abans d'arribar a l'estació de la capital d'Osona, el tren s'ha hagut d'aturar 15 minuts "per un encreuament" a les vies. Un cop a l'andana, expliquen que "s'han apagat les llums" del comboi en el qual viatjaven, fins que s'han assabentat que la circulació de trens estava interrompuda per una avaria. El més "indignant", comenten, és la poca informació que els han facilitat des de Vic.

Per arribar a Torelló, han hagut de pagar-se un bitllet d'autobús i un cop a lloc, s'han trobat que l'estació continua inoperativa. "Portem aquí més d'una hora, és una vergonya".
 

Operaris treballant per treure de la via el tren avariat a Torelló. Foto: Irene Giménez

 

"Aquesta línia és un desastre"

A la mateixa estació de tren de Torelló dues usuàries freqüents de l'R3 procedents de Ripoll també esperaven per poder tornar a casa. Expliquen que al matí han pogut realitzar el trajecte "amb normalitat" tot i que sabien que la línia presentava problemes. A l'hora de tornar, però, no han tingut tanta sort a més que insisteixen que no s'ha facilitat informació als passatgers. També lamenten que, en condicions normals de funcionament de la línia, en els trajectes de Ripoll a Barcelona, i viceversa, els vagons van "plens de gom a gom", una altra de les denúncies reiterades per part dels usuaris de l'R3. Per tot plegat, qualifiquen el servei de "desastre".

 

"Se suposa que estem al primer món..."

"Com s'explica que una avaria d'ahir encara tingui repercussió avui?". Aquesta és la pregunta que es fa un passatger mentre espera a l'estació de Torelló un tren que el condueixi fins a la seva destinació: Ribes de Freser (Ripollès). Ha agafat un comboi de l'R3 a les 8.39 hores d'aquest matí a Arc de Triomf (Barcelona), i explica que a Balenyà ja han estat parats "uns vint minuts". Un cop a Vic destaca que ningú els ha donat "cap mena d'informació": "Per megafonia deien que s'habilitava un servei alternatiu per cobrir el trajecte fins a Torelló". Amb tot, remarca que aquesta última informació és "falsa" perquè ha hagut de pagar-se "de la seva butxaca" un bitllet d'autobús fins a la capital del Ges.

"Se suposa que estem al primer món" critica indignat tot llençant a l'aire la pregunta "és justificable que es tardi tant a resoldre una avaria?". Recorda que l'R3 és un focus d'incidències i que la indignació general és per la falta d'atenció a l'usuari, en aquest cas, "sobretot a Vic". "Mai havia presenciat un succés d'aquestes característiques, amb tant caos i tanta falta d'informació", conclou.
Arxivat a