La Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya ha dissenyat la
Càtedra de Màrqueting i Comunicació Empresarial, que compta amb la col·laboració de
Lluís Bassat, nomenat doctor
honoris causa del centre i fundador de
Bassat Ogilvy.
Aquest curs ja se n'han començat a desplegar les primeres actuacions, com el
seminari teoricopràctic La creativitat per a empreses i directius amb Lluís Bassat, un curs presencial de 60 hores que es va començar a impartir el passat novembre amb l'objectiu de dotar d'eines a l'alumnat "per avaluar la creativitat estratègica i publicitària, facilitar la presa de decisió i generar pensament estratègic", tal com inidca
Josep Burgaya, degà de la Facultat d'Empresa i Comunicació de la UVic (FEC).
Aquesta Càtedra,
dirigida per Santiago Jordán, "busca esdevenir un referent d'excel·lència pel que fa a la investigació, la formació i la difusió en aquest àmbit", detalla Burgaya. Un dels propòsits és
contribuir en el desenvolupament en recerca i innovació en el camp del màrqueting i la comunicació empresarial, contribuint
en la formació de professionals del sector. La
investigació dels públics pel que fa al consum de mitjans i els criteris a l'hora de seleccionar marques i tendències també seran part activa de la Càtedra.
Els nous estudis neixen arrelats al territori, però des de la UVic-UCC remarquen que la vista està posada a
possibles col·laboracions estatals i internacionals. Al mateix temps, tal com indica Burgaya, la Càtedra "manté un compromís amb la societat, els consumidors, les empreses, les organitzacions, els mitjans de comunicació i el món acadèmic, amb qui manté una col·laboració proactiva, i fomenta les bones pràctiques amb criteris ètics i d'igualtat".