Torelló confia que en un any hi haurà calendari per la nova estació de tren

L'Ajuntament ressalta que és una infraestructura clau per la ciutat i creu que es pot accelerar

Estació de tren de Torelló.
Estació de tren de Torelló. | Gerard Vilà
25 de gener del 2023
Actualitzat el 30 de gener a les 18:19h
L'Ajuntament de Torelló confia que d'aquí a un any hi haurà un calendari establert per la construcció de la segona estació de tren de la ciutat. Una estació que ha de servir com a nus entre el Ripollès, la part més occidental de la Garrotxa i el nord d'Osona. De fet, un estudi presentat per l'Oficina de l'R3veu aquesta estació com una infraestructura estratègica per a la mobilitat del territori.

La connexió a través d'autobús amb Olot hauria de facilitar la mobilitat ferroviària dels ciutadans d'aquesta zona de la Garrotxa que volen anar a Barcelona. El primer pas, però, seria convertir l'actual estació en capçalera, una actuació que no hauria d'esperar al desdoblament sencer de la línia.

De fet, només caldria la construcció d'una quarta línia per tal que la capital de la Vall del Ges pogués rebre bona part dels trens que, actualment, es queden a Vic, ja que Torelló no és una estació capçalera.

Per tot plegat, l'alcalde de Torelló, Marçal Ortuño, espera que la situació s'acceleri i recorda que es tracta d'una qüestió "molt important". En aquest sentit, Ortuño recorda que els terrenys on s'hauria de fer la quarta via necessària per ser estació capçalera ja són propietat de Renfe, fet que facilita el procés.

 

Amb tot, l'alcalde reconeix que el desdoblament de l'R3 per tal de millorar el servei és "clau" per a vida dels ciutadans que han de fer-ne ús. A més, la nova estació servirà per situar Torelló com un enclavament determinant i afavoriria des d'un punt de vista econòmic al poble.

Ortuño explica que ja hi ha hagut diverses reunions amb el coordinador de l'Oficina de l'R3, Pere Macias, per "consolidar" aquesta obra i que permetria ser un "nus de transport". En aquest sentit, la intenció és que l'actual estació es mantindria com a capçalera amb la voluntat que la majoria de trens que es queden a Vic arribessin a Torelló.

"Això faria de Torelló un nus ferroviari. Això és amb el que estem treballant, però som conscients que es tracta d'un procés lent perquè l'actuació és a tota la línia, però la vetllem i creiem que és una oportunitat magnífica per ser referents en el territori", remarca l'alcalde.

Precisament els termini tan llargs són un dels motius de preocupació, però l'alcalde assenyala que es podria avançar en alguns aspectes. En concret, Ortuño explica que es poden aprofitar els talls que es fan per les obres de desdoblament, per avançar en la quarta via a Torelló per tal que l'estació actual sigui capçalera.

"És una actuació que no cal fer esperar al desdoblament fins a Vic, sinó que ja es podria fer i d'aquesta manera es podria augmentar molt més la freqüència de trens d'entrada i sortida de Torelló", ha reblat el batlle.