La BV-5224, entre Manlleu i Torelló, tram d'alt risc d'accident

L'accidentalitat a la xarxa de carreteres locals de la Diputació de Barcelona es manté estable en els darrers cinc anys

Marques d'un accident a l'asfalt de la carretera.
Marques d'un accident a l'asfalt de la carretera. | Arxiu
Redacció
19 de desembre del 2022
Actualitzat el 20 de desembre a les 9:13h
L'accidentalitat a la xarxa de carreteres locals de la Diputació de Barcelona(formada per 1.584 quilòmetres i una mitjana de 2.315 vehicles diaris) es manté estable en els darrers cinc anys. En concret, s'ha estabilitzat en uns 60-70 accidents anuals amb mortsi ferits greus. En aquest 2022 es té constància de 40 accidents greus i 7 accidents mortals.

Així ho reflecteix l'estudi EuroRAP 2022 sobre accidentalitat al conjunt de la xarxa viària catalana, que s'ha presentat aquest dilluns amb la presència de Pere Pons, diputat d'Infraestructures i Espais Naturals, que ha destacat ressaltat la importància de les accions preventives que es realitzen, especialment als trams que figuren com de risc alt i molt alt.

A Osona, l'informe destaca com a tram d'alt risc d'accident la carretera BV-5224, entre Manlleu i Torelló.

Altres vies problemàtiques són la BV-5001, coneguda com a la carretera de la Roca, que manté un tram de risc d'accident molt alt entre Martorelles i Vilanova del Vallès i la BV-1221 entre Olesa de Montserrat i Castellbisbal, que també forma part de la categoria.

Actuacions per millorar-ne la seguretat

En tots aquests trams de risc d'accidents, la Diputació de Barcelona hi ha fet actuacions per millorar-ne la seguretat i està treballant amb noves mesures, especialment en la construcció de rotondes en les interseccions, així com en la construcció de vials segregats per a ciclistes i vianants, a més d'obres per millorar la visibilitat en revolts i ampliació de vorals.

En aquest sentit, Pons també ha remarcat que, en el conjunt de la xarxa de carreteres locals de Barcelona, "el 50% dels accidents hi apareix implicada una moto, un ciclomotor, o una bicicleta, fet que obliga a fer actuacions per millorar la seguretat dels vehicles de dues rodes".

Així, segons la Diputació, en el conjunt de la xarxa local, ja hi ha en servei 184 km de carrils de bicicletes i vianants, així com 1.170 km de carretera condicionada per a la circulació de vehicles de dues rodes prioritzant els trams amb més accidentalitat, amb una inversió anual d'un milió d'euros en condicionament de barreres.
Arxivat a