Torelló ha vist en només un mes com s'han obert dues llibreries al municipi. La Distreta llibres i la
Vuk han fet tornar l'esperit de la lectura a una localitat on
feia quatre anys que no n'hi havia cap.
Fa quatre anys,
Can Xicoy va abaixar la persiana i posava punt final a la compra directa de llibres, i des d'ençà de, els habitants del municipi osonenc s'havien de desplaçar a altres localitats o comprar llibres per internet. Aquest novembre, però, dues joves han canviat el panorama a Torelló i han obert dos establiments al centre del municipi: La Distreta i Vuk,
dos projectes que aposten per la proximitat.
La Berta Arimany està al capdavant de La Distreta i explica que fa uns mesos
va detectar que hi havia un buit al municipi i va decidir tirar endavant un projecte emprenedor. Per la seva banda, la Meri Pineda és la propietària de la llibreria Vuk,
un projecte amb el qual ha donat un tomb la seva vida professional.
Ambdues llibreteres
no es veuen com a competència, sinó que, tal com detallava Pineda en declaracions a l'
ACN, "la gran competència són els monstres que es mengen el comerç local".
Vuk aposta per proposar cada mes diverses activitats, on destaquen les presentacions de llibres, i la seva propietària destaca que aquesta és una manera de "fer xarxa", de "fer poble", i fomentar el debat i l'esperit crític.
La Distreta també té previst la programació d'actes, i també
dona especial protagonisme a l'espai infantil perquè "la canalla i les famílies s'hi sentin a gust, entrin i remenin", afirma Arimany.
Berta Arimany ha obert la llibreria La Distreta al centre de Torelló. Foto: ACN
Sobre la polèmica que les llibreries arrosseguen de fa mesos pel que fa a la distribució d'alguns títols, les llibreteres asseguren que els afecta. "M'agradaria veure les estanteries més plenes, però ja ens havien avisat, i de mica en mica ens van arribant els títols", ha assenyalat Arimany. Amb tot, "hi ha molts llibres de fons que no arriben", explica Pineda.
Amb l'arribada de La Distreta i Vuk, Torelló torna a tenir, doncs, llibreries on poder
fomentar el gust per a la lectura i la compra de llibres en el comerç de proximitat.