29
de novembre
del
2022
Actualitzat
el
01
de desembre
a les
0:16h
Els lots de Nadal són una font d'ingressos important per a les entitats socials, que a més, amb l'elaboració d'aquests lots, generen llocs de treball per a persones vulnerables. L'augment dels preus i la fi de les restriccions de la covid-19, són alguns dels factors als quals apunten les entitats per trobar raons a l'hora d'explicar la baixada de les vendes de les paneres.
Aquest és el cas de l'Associació Diversitat Funcional d'Osona (ADFO), que cada any, des del 2010, elabora lots de Nadal en el marc d'un projecte de sostenibilitat de caràcter social, amb l'objectiu de generar oportunitats per a persones vulnerables.
ADFO va vendre l'any passat 5.300 paneres, i aquest any, de moment, en tenen unes 3.000 de confirmades. En aquest sentit, Cristina Gutiérrez, responsable del centre de treball ADFO d'Osona, en declaracions a l'ACN, explica que veu "difícil" remuntar les xifres i entenen les dificultats dels empresaris, confiant que l'any vinent recuperaran els suports.
Darrere de la campanya de lots de Nadal d'ADFO hi ha unes 50 persones, la creació de 5 llocs de treball i ingressos per a la seva activitat.L'elaboració de les paneres forma part d'un projecte en el qual s'hi treballa tot l'any, des de la idea del disseny (cada any s'inspiren en un pintor), passant per la producció del dibuix, fins a la preparació dels productes.
El tret diferencial de les paneres de les entitats socials com ADFO és el missatge que hi ha darrere i la sensibilització cap a col·lectius vulnerables.
Aquest és el cas de l'Associació Diversitat Funcional d'Osona (ADFO), que cada any, des del 2010, elabora lots de Nadal en el marc d'un projecte de sostenibilitat de caràcter social, amb l'objectiu de generar oportunitats per a persones vulnerables.
Una treballadora d'ADFO cosint els mocadors que utilitzen per embolicar alguns productes Foto: ACN
ADFO va vendre l'any passat 5.300 paneres, i aquest any, de moment, en tenen unes 3.000 de confirmades. En aquest sentit, Cristina Gutiérrez, responsable del centre de treball ADFO d'Osona, en declaracions a l'ACN, explica que veu "difícil" remuntar les xifres i entenen les dificultats dels empresaris, confiant que l'any vinent recuperaran els suports.
Darrere de la campanya de lots de Nadal d'ADFO hi ha unes 50 persones, la creació de 5 llocs de treball i ingressos per a la seva activitat.L'elaboració de les paneres forma part d'un projecte en el qual s'hi treballa tot l'any, des de la idea del disseny (cada any s'inspiren en un pintor), passant per la producció del dibuix, fins a la preparació dels productes.
El tret diferencial de les paneres de les entitats socials com ADFO és el missatge que hi ha darrere i la sensibilització cap a col·lectius vulnerables.