Entra en funcionament el nou accés de la C-17 a Sant Martí de Centelles i Aiguafreda

L'objectiu és la millora de la seguretat del trànsit en un punt molt concorregut

Nou accés a la C-17 a Sant Martí de Centelles i Aiguafreda.
Nou accés a la C-17 a Sant Martí de Centelles i Aiguafreda. | Gencat
Redacció
25 de novembre del 2022
Actualitzat a les 11:39h
El Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya ha posat en servei el nou accés a la C-17 a Sant Martí de Centelles i Aiguafreda.

El projecte, que té per objectiu la millora de la seguretat del trànsit, ha consistit en la formació de nous carrils d'incorporació i de sortida a la via per dotar d'una major seguretat i comoditat un entorn on hi ha molta circulació. Aquestes millores han suposat una inversió de 3,2 MEUR.

Nous carrils d'accés a la C-17
Les actuacions dutes a terme per Territori han estat dues: la construcció d'un carril d'acceleració en sentit Granollers i Barcelona, i la construcció d'un carril de desacceleració sentit Barcelona per accedir a Sant Martí de Centelles i Aiguafreda.

En el primer cas, el carril d'acceleració que millora la incorporació a la C-17 és paral·lel a la calçada i té una longitud de 70 metres, una amplada de 3,50 metres i una falca de transició de 100 metres. Ara, el carril parteix d'un nou vial, que segueix el planejament urbanístic consensuat amb els Ajuntaments de Centelles i Sant Martí de Centelles.

D'altra banda, també s'ha construït un carril de desacceleració sentit Barcelona per accedir a Sant Martí de Centelles i Aiguafreda. Aquest és de tipus directe i té una longitud de 125 metres i 350 metres d'amplada.

La construcció d'ambdós vials per entrar i sortir de Sant Martí de Centelles i Aiguafreda ha comportat la demolició parcial del pas inferior i la formació d'una intersecció en forma de T canalitzada amb el carrer dels Cingles de Bertí. També s'ha adequat una nova zona d'aparcament amb capacitat per a uns seixanta vehicles lleugers, aprofitant la zona que ha quedat entre el nou vial i la c-17.
 

Nova zona d'aparcaments. Foto: Gencat


Realitat augmentada i construcció amb BIM
Per a executar aquesta actuació s'ha utilitzat la realitat augmentada i BIM (Building Information Modelling), tecnologies que han permès executar els treballs a partir d'un bessó digital del tram. L'objectiu ha estat supervisar i visualitzar parts de l'obra que queden ocultes com fonaments, canalitzacions o instal·lacions soterrades, tot facilitant-ne la inspecció i el manteniment.