Polèmica a Calldetenes per la decisió de no incorporar un carril bici al carrer Gran

Osona amb Bici i el Club Excursionista de Calldetenes consideren que es dificulta el recorregut de bicicletes i patinets en sentit Vic

Bicicletes a Vic
Bicicletes a Vic | Adrià Costa
Osona.com
19 de setembre del 2022
Actualitzat a les 11:13h
Osona amb Bici i el Club Excursionista de Calldetenes han presentat formalment a l’Ajuntament de Calldetenes una sol·licitud per tal que aquest i la Diputació de Barcelona reconsiderin la decisió de no incorporar un carril bici en sentit contrari al carrer Gran, en el marc de les obres de reurbanització, tot inhabilitant la circulació en bicicleta en sentit Vic.

A diferència de l’al·legació presentada -i desestimada- durant el període d’exposició pública del projecte, en aquesta sol·licitud es demana que l’incorpori al tram entre la cruïlla amb els carrers de Bellmunt i Primavera i l’aparcament de la plaça de la Independència de Catalunya. "És a dir, el mínim de carril bici possible per salvar que se segueixi permetent a les bicicletes -i patinets- poder seguir circulant en sentit Vic a través del carrer Gran", expliquen en una nota les dues entitats.

Tal com es va exposar en l’al·legació formulada per Osona amb Bici a l’aprovació inicial del projecte executiu de reurbanització de la travessera N-141d, entre la cruïlla amb el carrer de Bon Aire i la cruïlla amb el carrer de Montserrat (PK 1+450-PK 1+975) TM de Vic i TM de Calldetenes, la implementació del sentit únic de circulació al carrer Gran (entre la cruïlla amb els carrers de Bellmunt i Primavera i la cruïlla amb el carrer de Montserrat) "inhabilitarà la circulació amb bicicleta pel carrer Gran en sentit cap a Vic", argumenten.

"El fet que no es pugui circular amb bicicleta en sentit Vic pel carrer Gran implica un empitjorament de la connexió en bicicleta entre Calldetenes i Vic, ja que qualsevol dels itineraris alternatius signifiquen un augment, en el millor dels casos, del 14% de la distància que cal recórrer, a més d’un augment del desnivell també en totes les alternatives, en major o menor mesura", expliquen. "Així com els vehicles motoritzats poden i han d’assumir un augment en el recorregut per tal d’afavorir l’ús del carrer Gran a maneres més sostenibles de moure’s, que ho hagin d’assumir les persones que van amb bicicleta fa que aquest mode sostenible de transport que caldria promoure resulti menys atractiu que en l’actualitat", afegeixen.

Les dues entitats recorden que l’Ajuntament de Vic, al ple del passat 25 de juliol de 2022, va aprovar habilitar un itinerari segur per a vianants i bicicletes a la part sud de la rotonda entre Calldetenes i els barris de les Quatre Estacions i Sant Llàtzer, per l’antiga traça de la carretera N-141d. L’habilitació d’aquest itinerari és una peça que potencia la mobilitat a peu i en bicicleta al llarg de l’eix de la carretera entre els dos municipis, que té continuïtat natural cap al carrer Gran de Calldetenes. "No obstant, de poc servirà l’habilitació de l’itinerari per a bicicletes en sentit Vic si no és possible circular pel carrer Gran en aquest
sentit.
Arxivat a