El servei de teleassistència de la Diputació ha fet més de 700 trucades a Osona pel clima d'aquest estiu

S'han donat consells a persones grans sobre com fer front a la calor o sobre tempestes i aiguats

Equip del Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona
Equip del Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona | DiBa
Redacció
20 d'agost del 2022
El Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona ha activat des del passat 1 de juny fins al 15 d'agost 18.521 trucades relacionades amb temes climàtics. A Osona s'han fet 702 trucades. En el marc de la campanya "Parlem de...", s'ha contactat telefònicament amb persones grans per oferir-los consells per fer front a les altes temperatures i, durant l'agost, també se n'han fet pels forts ruixats i tempestes que han afectat el conjunt del país.

El servei està connectat amb el Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (CECAT) i, quan rep alertes per altes temperatures o mal temps, contacta amb els usuaris de la zona afectada, prioritzant els afectats ja sigui per la seva situació de salut o per viure en habitatges aïllats.

El programa "Parlem de..." és un programa de trucades preventives i proactives que el Servei Local de Teleasssitència realitza des de l'any 2015. Cada mes s'identifiquen una sèrie de temàtiques per àrees i, en funció de les característiques de la persona usuària, els riscos a què estigui més exposada, els seus interessos o bé com es desenvolupi la conversa, el personal teleoperador proposa un tema, introdueix consells i recomanacions, i també la convida a explicar les seves vivències.

La finalitat d'aquestes campanyes és fomentar l'autonomia personal i afavorir l'empoderament de les persones grans, així com incorporar hàbits de vida saludable, incrementar-ne la participació social i crear vincles amb la comunitat.

Seguretat, tranquil·litat i acompanyament a les persones grans
El Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona és un servei d'atenció domiciliària que garanteix la seguretat i dona tranquil·litat i acompanyament a les persones que poden estar en situació de risc per factors d'edat, fragilitat, solitud, discapacitat i/o dependència, les 24 hores del dia i els 365 dies a l'any, detectant situacions d'emergència i donant resposta immediata a aquestes.

Actualment, aquest servei es presta a 95.984 persones amb la col·laboració dels ajuntaments de la província de Barcelona (excepte la ciutat de Barcelona).