​El Circuit d'Osona posa el semàfor en verd d'una cursa trepidant

S’inaugura el traçat que permet noves possibilitats d’utilització

Anna Erra donant el tret de sortida a les motos que han fet la primera cursa.
Anna Erra donant el tret de sortida a les motos que han fet la primera cursa. | Escuderia Osona
Osona.com
02 de juliol del 2022
Actualitzat a les 11:08h
El Circuit d'Osona ha reobert les portes aquest divendres després de les reformes i l'adaptació del nou traçat. Les obres han durat gairebé cinc anys, amb una Covid pel mig que ha retardat el projecte.

En una primera fase, que es va tancar a principis de 2019, es van preparar els terrenys, adequar les instal·lacions i construir els desaigües. Aquesta segona fase, que ha inclòs el traçat del circuit, s'ha enllestit en quatre mesos i ha obligat a tancar les instal·lacions al públic.

L’alcaldessa de Vic, Anna Erra; el regidor d’Esports, Titi Roca; el representant territorial de l'Esport a Barcelona, Josep March; el president de l’Escuderia Osona, Joan Panadès; i el vicepresident de l'Escuderia Osona, Ramon Varela han inaugurat les noves instal·lacions. Les obres han anat a càrrec de l'empresa Excavacions Carrera i Pasquina SA, que s'ha fet càrrec de l'asfaltat.

El projecte en el seu conjunt encara no està acabat. En una tercera fase posterior, es contempla la construcció de nous equipaments o la millora dels actuals, per tal de complementar el circuit: parc d'assistència, boxes i paddock, torre de control, un edifici de serveis i un magatzem. Encara no hi ha fixada cap data per a l'inici d'aquesta última fase.

Un traçat amb diverses possibilitats
El nou circuit, adaptat a les curses de velocitat, té una longitud de 1.263 metres, amb una recta principal de 132 metres. A més, una variant del traçat permet augmentar la longitud del mateix a 1.467 metres per a les curses de resistència. Fins ara, el circuit tenia 940 metres de longitud.

El nou traçat permetrà també altres possibilitats d'utilització: lleure i oci, amb 619 o 815 metres; escola de perfeccionament, amb 302 i 536 metres; i escola d'iniciació, amb 247 metres.

El circuit ha millorat molt en tots els aspectes de la seguretat, amb sortides més àmplies i un nou asfaltat. "Catalunya no disposa d'aquest tipus d'equipaments. El Circuit d'Osona es convertirà en una de les pistes de referència del país", assegura Panadès.

L'objectiu de la remodelació final és el de construir una pista d'homologació internacional, on es puguin disputar proves de primer nivell. En tot cas, la celebració de proves de caràcter internacional o del Campionat d'Espanya, amb unes necessitats més complexes, s'aniran incorporant al calendari del circuit de manera progressiva i a mesura que les obres se situïn a la definitiva fase 3.
 

Anna Erra tallant la cinta del nou circuit. Foto: Escuderia Osona.


Més activitat, més massa social i més ingressos
L'Escuderia Osona, gestora del circuit, preveu que, a més, les noves instal·lacions generin més activitat de caràcter empresarial, lúdic, publicitari o professional, la qual cosa permeti l'augment dels ingressos d'explotació. També s'espera que creixin les demandes de les habituals tandes d'entrenament i lloguer de karts en diferents modalitats.

El Circuit d'Osona continuarà celebrant el multitudinari Open de Kàrting, amb pilots vinguts d'arreu del país, d'Espanya i fins i tot del sud de França. També es preveu continuar acollint les proves del campionat de Catalunya de kàrting i motociclisme. Per últim, no es descarten altres tipus de col·laboració, com el que s'ha signat amb la UVic, a qui se li cedeix la pista pels seus projectes d'enginyeria.

L'Escuderia Osona espera que amb la inauguració del Circuit d'Osona s'apropi molta més gent a les instal·lacions i creixi la massa social del club, la qual cosa facilitaria el relleu generacional. "Cal un revulsiu, que s'hi impliqui gent fresca, cal trobar nous col·laboradors, tant per a la gestió com per al finançament", explica Panadès.

Finançament a quatre bandes
Les obres ha tingut un cost total d'1.234.868 euros. L'Ajuntament de Vic hi ha aportat uns 400.000 euros; la Generalitat de Catalunya, 330.000; la Diputació de Barcelona, 150.000; i la resta ha estat finançada per l'Escuderia Osona amb fons propis. Cal recordar que els terrenys són propietat de l'Ajuntament de Vic i la gestió està cedida a l'Escuderia Osona en règim de concessió administrativa des de l'any 1998, en fa 24.

La nova pista suposarà una gran repercussió econòmica a la comarca, especialment en el sector de la restauració i l'hostaleria. La reforma també generarà quatre o cinc nous llocs de treball, en perfils de mecànic, atenció al públic, controlador de pista i manteniment. A hores d'ara, el Circuit d'Osona té contractades tres persones.
Arxivat a