​Bon Preu factura 1.782 milions el 2021 i preveu superar enguany els 1.900

Tot i la pandèmia, el grup ha invertit 104 milions el darrer exercici

Supermercat Bon Preu a Roda de Ter.
Supermercat Bon Preu a Roda de Ter. | Josep M. Montaner
Osona.com
12 de març del 2022
Actualitzat a la 13:06h
El grup Bon Preu va facturar 1.782 milions d'euros en l'exercici 2021 (que acaba al febrer), una xifra que suposa un 9,7% més que l'any anterior. Tal com han explicat a Europa Press la directora comercial, Anna Font, i el director financer de la companyia catalana, Pere Anglada, preveuen superar els 1.900 milions en el proper exercici del 2022.

"Estem contents i valorem de forma positiva els resultats. Hem aconseguit l'objectiu que ens havíem marcat", diu Font, mentre destaca que un milió de llars compren de forma recurrent als seus establiments.

Inversió, malgrat la pandèmia
Durant l'exercici passat, el grup osonenc va invertir un total de 104 milions, que s'han destinat a botigues, equipaments i reformes, entre d'altres, i suposen 1.000 milions d'inversió en l'última dècada.

Anglada destaca el bon comportament del grup malgrat la pandèmia, tot i que van haver de frenar inversions, i ara compten amb una cartera de projectes de 200 milions que podrien arrencar en mesos. "Nosaltres hauríem volgut invertir 150 milions o més. És un any de baixa inversió, però no és una cosa desitjada. És un tema que no hem pogut desenvolupar més coses", afegeix.

Un dels projectes més importants d'aquest exercici, iniciat a principis del 2022, ha estat la comercialització de la nova llet sota la marca pròpia Terra i Tast, juntament amb Vaquers Plana de Vic, per "fer sostenible" la producció làctica.

Més supermercats, gasolineres i inversió en una ciutat logística
La companyia preveu, entre aquest any i el 2023, l'obertura de supermercats Bonpreu a Tona, Llinars del Vallès i Mataró, així com establiments Esclat a Sabadell, Cunit i Lleida.

També contempla obrir en aquests dos anys cinc gasolineres EsclatOil, a més d'una plataforma logística a Cervelló, que suposarà l'arribada del servei de compra en línia a Barcelona i l'àrea metropolitana, començant pel Baix Llobregat a finals d'abril.

El grup Bon Preu va adquirir l'any passat dues parcel·les al Logis de Montblanc, que sumen una superfície de 188.000 metres quadrats, en un projecte en el qual invertirà 48 milions i que entrarà en funcionament no abans de dos o tres anys.

L'objectiu és que es converteixi en la segona ciutat logística del grup -l'altra és a Hostalets de Balenyà-, i estarà més dedicada a la zona sud i oest de Catalunya, així com la zona de la capital catalana.

Bon Preu va entrar en el negoci elèctric fa un any i mig amb la comercialització d'energia elèctrica, sector on compta amb 30.000 clients, a través de la divisió BonpreuEsclat Energia.

El grup, amb una plantilla de 8.250 persones, té prop de 190 supermercats Bonpreu i Esclat a tot Catalunya, a més de tres supermercats Orangután a Aragó, i compta amb una quota de mercat de l'11% al territori català.