Trànsit posarà en marxa dos radars a la C-17 aquest any

Un radar serà de tram entre Aiguafreda i la Leiro, i un altre de fix al Figaró

El radar del Figaró a la C-17 ja fa temps que està instal·lat
El radar del Figaró a la C-17 ja fa temps que està instal·lat | SCT
Osona.com
02 de març del 2022
Actualitzat el 09 de març a les 12:18h
Trànsit fa temps que té a punt l'arquitectura per posar en marxa els radars de la C-17 al tram que connecta Osona amb el Vallès Oriental, però el context global de manca de components ho ha evitat. El director general, Ramon Lamiel, ha assegurat aquest dimarts que preveuen fer-ho aquest any.

D'aquesta manera, hi haurà dos nous radars: un de tram entre Aiguafreda i la Leiro -en ambdós sentits- i un de fix, que hi és però encara no funciona, situat a l'entrada del túnel del Figaró -en sentit sud-. El fix de Sant Martí de Centelles desapareixerà.

Pel que fa al del Pinós, en sentit nord, Trànsit preveu mantenir-lo. Lamiel també ha explicat que la mesura de circular a 80 per aquest tram, molt criticada pels usuaris i imposada per Territori, ja els és favorable per minimitzar els accidents.

Quant a la C-37, al túnel de Bracons, Trànsit té pensat col·locar radars en línia per millorar la sinistralitat. A més, Ramon Lamiel ha avançat que veuen amb bons ulls el sistema 2+1 que Territori ha instal·lat a la C-55, una mesura molt positiva per evitar els xocs frontals.

Ramon Lamiel ha explicat que la col·locació dels radars es revisa tot sovint perquè siguin d'"utilitat", en el sentit que redueixin accidents. "No tenim cap interès a posar multes", ha assenyalat. "Si no redueixen la sinistralitat no ens interessen", ha afegit.

Deu víctimes durant el 2021, sis d'Osona
El 2021 un total de deu persones van morir en deu accidents de trànsit al conjunt de la xarxa viària interurbana de la Catalunya Central (Bages, Berguedà, Moianès, Osona i part de l'Anoia). Aquesta xifra, respecte al 2019 –any prepandèmia-, representa quatre accidents i cinc víctimes mortals menys.
 

El director general de Trànsit, Ramon Lamiel, durant la roda de premsa per presentar les xifres de sinistralitat a la Catalunya Central. Foto: ACN.


De les xifres presentades aquest dimarts en roda de premsa també es desprèn que el 2021 es va reduir un 70% del nombre total de morts (34) en relació al 2010. De les deu víctimes mortals, dues van ser a la C-37, i els altres vuit es van repartir en vuit vies diferents (C-17, C-25, C-16, C-55 i C-59, entre d'altres).

Per comarques, de les deu víctimes mortes, sis van ser d'Osona (+2 que el 2019), dues del Bages, una del Berguedà i una del Moianès. Quatre d'aquests sinistres van ser per col·lisió frontal i dos per encalç.

Triangle Masies-Torelló-Manlleu
La via que més preocupa a Osona és la BV-5224 que uneix Torelló i Manlleu i que té un índex de sinistralitat molt alt. De fet, el triangle viari que es forma entre les Masies de Voltregà, Torelló i Manlleu preocupa especialment a Trànsit, segons ha dit Lamiel.

Motoristes: col·lectiu vulnerable
El director general de trànsit ha explicat que un dels col·lectius vulnerables que més preocupa és el dels motoristes. Durant el 2021, a les carreteres de la Catalunya Central en van morir quatre, els mateixos que el 2019.

Per reduir les xifres dels motoristes morts, s'han engegat campanyes informatives i sobretot es fa formació a la carretera. Segons Lamiel, un dels programes més valorats és una formació en què es grava els hàbits de conducció dels motoristes i se'ls mostra com els haurien de canviar. "Està molt ben rebuda pel col·lectiu, perquè no és punitiva, sinó que són recomanacions", ha explicat el director de Trànsit. Ha afegit que la voluntat és ampliar la iniciativa "perquè dona molt bons resultats".

A banda, també es posaran en marxa mesures per perseguir conductes insegures, com per exemple la incorporació de dues motos espiell en l'àmbit de tot Catalunya.
Arxivat a