​Vic amplia el servei de teleassistència als majors de 65 anys

"Amb la pandèmia ens va semblar oportú ampliar-ho", explica la regidora Núria Homs

A Vic, s'atenen unes 800 persones actualment amb el servei de teleassistència
A Vic, s'atenen unes 800 persones actualment amb el servei de teleassistència | Josep M. Montaner
16 de desembre del 2021
La Ramona Gràcia, de Vic, és usuària del servei de teleassistència. I per a ella, significa tenir "una protecció total" i sentir-se acompanyada des de casa. Actualment, a la capital d'Osona hi ha 805 persones, majors de 80 anys o en situació de risc, que estan connectades les 24 hores del dia a una central per avisar en cas d'emergència.

Ara, l'Ajuntament de Vic i la Diputació de Barcelona, que presta aquest servei amb l'empresa Televida, han decidit obrir-lo a persones majors de 65 anys. "La pandèmia va posar a sobre la taula la soledat i ens va semblar oportú ampliar-ho", explicava la regidora de Benestar i Família, Núria Homs, en roda de premsa aquest dimecres.

Més de 3.800 trucades
En dades d'aquest 2021, fins a principis de desembre, a Vic s'han fet més de 3.800 trucades de seguiment i s'han atès 507 emergències. Tal com explicava la representant de l'empresa Eva Carrasco, també hi ha hagut 117 visites d'unitats mòbils, 254 de treballadores socials i psicòlogues, i 364 de visites tècniques.

De les 805 persones usuàries d'aquest servei a Vic, la majoria són dones (76%) i l'edat mitjana és de 84 anys.
 

El penjoll és un dels principals serveis que s'ofereixen. Foto: Josep M Montaner


La Ramona va haver de prémer el botó el passat agost quan la vacuna contra la Covid li va provocar una forta febrada. "En cinc minuts ja hi havia l'ambulància a baix al carrer", recorda.

7.000 usuaris potencials
Amb l'ampliació d'aquest servei a majors de 65 anys, hi ha un potencial de 7.000 usuaris a Vic. La iniciativa es va posar en marxa el 2006 i des de llavors se n'han beneficiat unes 220.000 persones.

La regidora va explicar que "és de rebut donar confort, seguretat i tranquil·litat a la gent gran". També va posar en valor la integració social i sanitària, és a dir, la coordinació entre els diferents agents de Salut i de Benestar Social perquè persones grans puguin optar a aquest servei.

Arxivat a