Vals de descompte per promocionar restaurants del Collsacabra, Voltreganès, Manlleu i Roda de Ter

Els ajuntaments fan pinya per donar suport a un dels sectors més castigats per la pandèmia de la Covid

Albert Prado, Àlex Montanyà, Verònica Ruiz i Eudald Sellarès a la presentació de la campanya «Passi per caixa» de suport a la restauració.
Albert Prado, Àlex Montanyà, Verònica Ruiz i Eudald Sellarès a la presentació de la campanya «Passi per caixa» de suport a la restauració. | Adrià Costa
10 de novembre del 2021
Els ajuntaments de Manlleu, Sant Hipòlit de Voltregà, Roda de Ter, l'Esquirol, Rupit i Pruit, Tavertet i les Masies de Voltregà han fet pinya per donar suport a un dels sectors més castigats de la Covid: la restauració.

Aquest novembre han posat en marxa la campanya Passi per caixa, juntament amb les associacions de comerciants dels municipis, que consisteix a donar vals de descompte de 10 euros per a 21 restaurants. N'hi ha cinc de Manlleu, tres de Roda de Ter, cinc de Sant Hipòlit de Voltregà, quatre de les Masies de Voltregà i quatre del Collsacabra.

600 vals de descompte de 10 euros
Tal com explicava el regidor de Promoció Econòmica de Manlleu, Eudald Sellares, hi ha un total de 600 tiquets de descompte de 10 euros. La gent que vulgui accedir als descomptes ha d'accedir al web www.passipercaixa.cat, en què se li generaran quatre codis QR. "Es poden gastar a un dels restaurants de cadascun dels territoris sempre que se superin els 40 euros", deia Sellarès, remarcant que els "no són acumulables". És a dir, no es poden presentar dos vals de descompte en el mateix àpat.

La campanya estarà en funcionament mentre hi hagi vals de descompte disponibles. Per això, els participants rebran informació periòdica de l'estat de la campanya i, per tant, podran saber amb antelació a la reserva de l'àpat si queden vals de descompte. "La voluntat és que els tiquets es facin servir aviat", avisava el regidor.

Conèixer el territori de proximitat
"Aquesta campanya afavoreix el comerç de proximitat i la restauració, i va enfocada a tots els veïns i turistes perquè puguin gaudir de la gastronomia", explicava l'alcalde de l'Esquirol, Àlex Montanyà, en roda de premsa.

Des de les Masies de Voltregà, la seva alcaldessa, Verònica Ruiz, valorava molt positivament la iniciativa i destacava que és "una ajuda per donar a conèixer els restaurants dels nostres restaurant".

Pel batlle de Tavertet, Albert Prado, subratllava la importància del "turisme de proximitat" per aquesta campanya. "És un pas important per tornar a reconèixer el territori, per recuperar el comerç intern i pel treball en xarxa. A vegades no cal fer centenars de quilòmetres per descobrir un territori com el nostre", concloïa.

Aquesta és la tercera edició de la campanya Passi per caixam que compta amb el suport econòmic de la Diputació de Barcelona (14.000 euros). La iniciativa va començar amb un programa de ràdio a les emissores locals. L'any passat es va centrar en la difusió a les xarxes socials i enguany s'ha posat el focus en la restauració. Tal com avançava Sellarès, també es farà un recull de la seixantena de restaurants d'aquests municipis per promocionar-los en diferents espais.