Aquesta informació es va publicar originalment el 17 d'octubre de 2021 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La
Diputació de Barcelona ha començat els treballs de gestió forestal i recuperació d'antigues pastures en
Zones d'Actuació Prioritària (ZAP) de catorze finques del Berguedà, el Moianès, el
Lluçanès i la
Vall del Ges, Orís i Bisaura. L'actuació, que busca reduir el risc d'incendis, s'emmarca dins de l'estratègia
BCN Smart Rural. Compta amb un pressupost de 270.000 euros i preveu executar actuacions a 160 hectàrees.
L'objectiu principal és crear discontinuïtat en el bosc mitjançant la recuperació d'antigues pastures i restablir un paisatge de mosaic agroforestal que ajudi a reduir l'acumulació de
combustible vegetal que permeti els ramats entrar al bosc a pasturar, trencant el contacte entre el sotabosc i les capçades dels arbres.
La demarcació de Barcelona té 514.053
hectàrees de boscos, el que representa el 66,8% del total del territori, una superfície que augmenta cada any, principalment a causa de l'abandonament de camps de conreu, que són ocupats per masses arbrades i matolls descontrolats.
A través de l'estratègia BCN Smart Rural, la Diputació busca dotar de
nous usos els espais forestals amb la recuperació d'antigues pastures i afavorir una millora de la biodiversitat en aquests territoris.