Aquesta informació es va publicar originalment el 16 d'agost de 2021 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Adif, l'empresa estatal que gestiona les infraestructures de la
Renfe, va anunciar dissabte que el pròxim 23 d'agost quedarà "inoperativa de forma definitiva" la via 4 de l'estació de la Garriga, així com el desmantellament progressiu de tota l'estructura de carrils, travesses, instal·lacions de seguretat i comunicacions i sistemes d'electrificació.
Aquesta actuació s'emmarca en els treballs complementaris per al desenvolupament del projecte de desdoblament del tram
Parets del Vallès-La Garriga en la línia d'ample convencional
Barcelona-Puigcerdà, i té l'objectiu d'adaptar l'actual infraestructura al futur sistema d'explotació, i es deriva de la necessitat d'alliberar l'espai que ocupa aquesta via actualment, on s'executaran edificis tècnics d'instal·lacions i de gestió del tràfic per al futur desdoblament.
Segons el comunicat d'Adif, el desdoblament del tram Parets-La Garriga,
que actualment es troba en fase de licitació, "és una de les actuacions més rellevants incloses al
Pla de Rodalies", ja que permetrà potenciar el trajecte de la línia R3, incrementar el servei entre Barcelona i la Garriga, absorbir un nombre més elevat de circulacions i reduir els temps de viatge.
Aquesta operació s'inclou en el projecte constructiu de nous enclavaments electrònics, la renovació dels circuits de via, senyals, accionaments, cables i elements de camp i cabina a les estacions de Parets, Granollers-Centre, les Franqueses i la Garriga, i la inversió serà de 10,2 milions d'euros.
El col·lectiu Perquè no ens fotin el tren ho rebutja
Tan bon punt es va donar a conèixer aquesta operació per part d'Adif - "el grup ha conegut la informació a partir d'una nota de premsa", com denuncien en un comunicat - el col·lectiu
Perquè no ens fotin el tren ha carregat contra la decisió per considerar-la "injustificada".
El grup explica que, a més de la baixa definitiva de la via 4 de la Garriga, l'aplicació d'Adif informa que a partir del
30 d'agost, tres dels trens amb sortida l'Hospitalet i destinació la Garriga finalitzaran el seu recorregut a les Franqueses del Vallès, així com tres trens més que tenien origen a la Garriga l'iniciaran des de les Franqueses.
"Des del grup no ens consta que
Rodalies, responsable de la informació i atenció als viatgers, hagi fet cap anunci respecte a aquesta retallada del servei", denuncien, i asseguren que "no podem acceptar que una població de més de 16.000 habitants perdi un 10% del seu servei de trens". En els dies laborables, la Garriga té
31 trens per sentit.
Així, tot i que Perquè no ens fotin el tren dona suport al desdoblament del tram Parets - la Garriga, troba "inacceptable" la modificació del servei entre les Franqueses i la Garriga, ja que creu que és "perfectament evitable".
El col·lectiu exigeix al
Departament de Polítiques Digitals i Territori que ofereixi "una alternativa fiable i ràpida" per cobrir aquest tram a les hores que s'eliminen els trens, tres per cada sentit, i proposa que s'allargui el recorregut dels serveis de tren fins a Vic, per exemple.
Nova retallada del servei a la R3 en menys d'un any
"De nou, ens trobem davant d'una
retallada del servei en la línia R3, que ja té una de les menors freqüències de totes les que conformen
Rodalies de Barcelona", lamenten en el comunicat. A més, denuncien que "com ja és habitual, aquesta degradació del servei es fa en període de vacances i sense informar a les persones que utilitzen el tren".
I és que la reducció del servei es produirà quan encara no fa un any que
es van eliminar sis trens de la mateixa línia entre l'Hospitalet i Granollers-Canovelles, i poc després de la
represa del servei entre Ribes de Freser i la Tor de Querol, un tram que va estar
interromput durant 10 mesos i mig.