13
de juliol
del
2021
Actualitzat
a les
8:43h
Adif ha licitat les obres del projecte de via i electrificació per al desdoblament del tram Parets del Vallès – la Garriga de la línia R3 de Rodalies, que uneix Barcelona amb la Tor de Querol passant per Vic i Puigcerdà. El pressupost de licitació ascendeix a 66 milions d'euros amb IVA, quantitat a la qual s'han de sumar prop de 8,5 milions més, també amb IVA, de subministraments. El termini d'execució previst per a aquesta actuació, finançada amb fons del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, és de 25 mesos, és a dir, més de dos anys.
Adif destaca que l'obra permetrà potenciar aquest trajecte de l'R3 que registra una elevada densitat de trànsit, incrementar el servei entre Barcelona i la Garriga, oferir més circulacions i reduir els temps de viatge.
17 km de desdoblament i es rectificarà el traçat
El desdoblament es farà en un tram de 17,1 quilòmetres a través de Parets del Vallès, Montmeló, Granollers, Canovelles, les Franqueses del Vallès i la Garriga, tots al Vallès Oriental, entre les estacions de Parets i de la Garriga.
Entre d'altres, l'obra inclou la construcció de 9 viaductes, 7 passos superiors i 9 passos inferior, així com 5.304 metres de mur. S'aixecarà la superestructura de la via actual i dels aparells de la via i es rectificarà el traçat per executar una nova plataforma sobre la qual es muntarà la nova via.
Paral·lelament, Adif segueix treballant en les obres i projectes associats, entre els quals destaquen l'adequació de les instal·lacions i la millora de l'accessibilitat de les estacions de Parets del Vallès, Granollers-Canovelles, les Franqueses del Vallès i la Garriga, o la supressió de 5 passos a nivell, dos d'ells a Granollers i tres a la Garriga, dels quals a 3 ja s'han acabat les obres.
Adif destaca que l'obra permetrà potenciar aquest trajecte de l'R3 que registra una elevada densitat de trànsit, incrementar el servei entre Barcelona i la Garriga, oferir més circulacions i reduir els temps de viatge.
17 km de desdoblament i es rectificarà el traçat
El desdoblament es farà en un tram de 17,1 quilòmetres a través de Parets del Vallès, Montmeló, Granollers, Canovelles, les Franqueses del Vallès i la Garriga, tots al Vallès Oriental, entre les estacions de Parets i de la Garriga.
Entre d'altres, l'obra inclou la construcció de 9 viaductes, 7 passos superiors i 9 passos inferior, així com 5.304 metres de mur. S'aixecarà la superestructura de la via actual i dels aparells de la via i es rectificarà el traçat per executar una nova plataforma sobre la qual es muntarà la nova via.
Paral·lelament, Adif segueix treballant en les obres i projectes associats, entre els quals destaquen l'adequació de les instal·lacions i la millora de l'accessibilitat de les estacions de Parets del Vallès, Granollers-Canovelles, les Franqueses del Vallès i la Garriga, o la supressió de 5 passos a nivell, dos d'ells a Granollers i tres a la Garriga, dels quals a 3 ja s'han acabat les obres.