La zona urbana de Vic, limitada a 30 km/h

Aquest dimarts entra en vigor la normativa de la DGT que afavoreix la mobilitat sostenible i contribueix a la millora de la qualitat ambiental

Un nou rètol al carrer Sant Segimon a Vic
Un nou rètol al carrer Sant Segimon a Vic | Aj. de Vic
Osona.com
10 de maig del 2021
Actualitzat a les 11:12h
A partir d'aquest dimarts, Vic serà una ciutat 30. La ciutat ja està preparada per l'entrada en vigor de la nova normativa de la Direcció General de Trànsit (DGT) que afavoreix la mobilitat sostenible i contribueix a la millora de la qualitat ambiental. D'aquesta manera, es reduirà la velocitat a 30 km/h en vies urbanes amb un carril per sentit i que, fins ara, era de 40 o 50 km/h independentment dels carrils que hi haguessin, entre altres mesures.

Precisament, en els darrers mesos s'han fet un centenar de tasques de senyalització a Vic. S'han instal·lat nous senyals de 30 km/h com a recordatori i s'han retirat o substituït senyalitzacions que no compleixen amb la nova normativa.

"Vic és pionera en la implementació de la salut en el planejament urbanístic", remarca la regidora de Mobilitat, Fabiana Palmero. "La nova mesura permetrà reforçar el concepte de ciutat policèntrica, on els diversos barris comptaran amb nous eixos cívics", afegeix.

A Vic ja hi ha altres vies pacificades com la de la rambla de l'Hospital i del Bisbat, el carrer Montserrat o Verdaguer, limitats a un màxim de 30 quilòmetres per hora.

Nous límits de velocitat en zones urbanes

- 20 km/h en vies que disposin de plataforma única (calçada i vorera al mateix nivell).
- 30 km/h en vies d'un únic carril per sentit de circulació.
- 50 km/h en vies de dos o més carrils per sentit de circulació.

La implementació de la velocitat 30 augmenta la seguretat de les persones que van a peu i també de qui condueix vehicles. Diversos estudis demostren que la reducció de 50 a 30 km/h en trames urbanes disminueix en cinc vegades les persones mortes en atropellaments.

Aquest canvi suposarà, a més, un estímul per prioritzar la mobilitat activa (anar a peu o amb bicicleta), com a mitjans nets i eficients, i alhora permetrà reduir les emissions dels vehicles de combustió i el soroll per seguir avançant cap a una ciutat encara més saludable.


Arxivat a