El govern espanyol vol que la C-17 i la C-25 siguin de pagament el 2024

L'executiu diu que buscarà l'acord social i polític per aplicar el model d'"usuari pagador" i que "qui contamina paga"

Vista de la C-17 a Tagamanent
Vista de la C-17 a Tagamanent | Adrià Costa
NacióDigital
06 de maig del 2021
Actualitzat a les 11:31h
El govern espanyol té prevista la implantació d'un sistema de pagament per ús a les autovies, com la C-17 o la C-25, que es podria començar a aplicar a partir del 2024, segons planteja el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència que l'executiu de Pedro Sánchez ha remès a Brussel·les. El document assegura que abans buscarà l'acord social i polític per avançar cap al model que "d'usuari pagador" i sota el principi "qui contamina paga".

El govern espanyol ressalta que l'Estat té una xarxa estatal de 26.466 quilòmetres, dels quals uns 12.000 pertanyen a carreteres d'alta capacitat, amb unes despeses de conservació "creixents" i que "no es possible que siguin assumits de manera directa pels recursos pressupostaris", apunta el document.
 
Així mateix el pla admet que això "està generant un dèficit acumulat de manteniment de la xarxa, amb una pèrdua del seu valor, així com el consegüent deteriorament de la qualitat del servei i conseqüències en la seguretat viària".

El govern espanyol indemnitzarà Abertis amb gairebé 1.300 milions d'euros

El govern espanyol té previst indemnitzar Abertis amb 1.291 milions d'euros quan finalitzi la concessió del tram de l'AP-7 entre Tarragona i La Jonquera, una quantitat que impactarà en el dèficit públic de l'Estat. Així consta en el Pla d'Estabilitat que l'executiu de Pedro Sánchez ha fet arribar en els darrers dies a les autoritats europees.

El conflicte té l'origen en el 2006 quan l'aleshores ministra de Foment Magdalena Álvarez, sota el mandat de José Luis Rodríguez Zapatero, va signar un acord amb la concessionària perquè fes obres d'ampliació d'aquestes vies a càrrec de l'augment de trànsit estimat i sense repercutir el cost en el preu dels peatges. A canvi, l'empresa podia ser compensada si no s'assolien el trànsit de vehicles esperat.
 
Altres notícies que et poden interessar