Aquest febrer, el Tac Osona, l'empresa social de Sant Tomàs, ha instal·lat a la ronda de Gurb una àrea de residus amb control d'accés, la primera d'aquestes característiques que es porta a terme al municipi. De fet, fa més de deu anys que l'empresa ofereix aquest tipus de servei: la instal·lació d'àrees de residus, amb tancament perimetral, pavimentació, il·luminació, etc.
Aquestes àrees permeten endreçar les zones de recollida de residus i ajuden a mantenir-les netes, redueixen l'impacte visual dels contenidors i fan més pràctica la recollida selectiva a la ciutadania. Es poden instal·lar tant en zones rurals com urbanes, s'adapten a les necessitats dels municipis i permeten optimitzar temps i recursos.
En la instal·lada a Gurb, només pot accedir-hi el veïnat. La novetat que incorpora és que l'accés és digitalitzat, a través de lectors de reconeixement d'empremta dactilar o targeta, perquè així només hi puguin entrar aquelles persones autoritzades. Així es vol evitar que s'hi puguin aboquin deixalles de manera indiscriminada, i es pugui arribar a una situació de desbordament i a embrutar l'espai destinat a la recollida.
En aquesta àrea, com que no hi havia possibilitat de connectar-se a la xarxa elèctrica, s'hi ha instal·lat un panell solar per alimentar la porta i el lector d'accés, el fanal que il·lumina l'espai i la càmera de vigilància amb connexió wifi que envia imatges a l'Ajuntament.
Osona.com estrena butlletí setmanal
Vols rebre els apunts imprescindibles de la setmana a Osona?
Subscriu-te aquí gratuïtament