​Vic tancarà el trànsit al Portalet a partir de dilluns

Serà una nova illa de vianants controlada per càmeres on hi conviuran vianants i bicicletes

El nou bus híbrid passant pel Portalet de Vic, que a partir de dilluns quedarà tancat
El nou bus híbrid passant pel Portalet de Vic, que a partir de dilluns quedarà tancat | Josep M. Montaner
18 de febrer del 2021
Actualitzat el 22 de febrer a les 8:39h
A partir de dilluns, la rambla del Bisbat i dels Montcada -el Portalet- de Vic quedarà tancat al trànsit. "Guanyarem un nou espai i un nou passeig per a les persones", destaca l'alcaldessa de Vic Anna Erra, remarcant l'aposta per treballar "per una ciutat saludable", amb trànsit pacificat i mobilitat sostenibles.

"Serà una nova illa de vianants, com les del centre històric, l'eixample Morató o el carrer de Gurb", explica la regidora d'Urbanisme, Fabiana Palmero, per la seva banda. Es pretén que sigui "un eix cívic", "que lligui la muralla i la ciutat antiga amb el sud de la ciutat a través del riu".

Aquest divendres ja s'instal·larà el tòtem que hi ha a totes les illes de vianants i s'hi col·locarà càmeres, que estaran unes setmanes sense multar. Com és habitual, hi podran accedir els veïns residents a la zona i els busos urbans, així com aquells vehicles que disposin de "permisos temporals". La bicicleta conviurà amb els vianants.

Està previst que la reforma del carrer comenci a l'octubre. "La voluntat és que sigui una plataforma única", diu Palmero, és a dir, que la calçada i la vorera estiguin al mateix nivell. Els treballs començarien en la primera part del Portalet, la rambla del Bisbat, i després a la rambla dels Montcada.
 

Sagalés, Palmero i Erra, durant la presentació del bus híbrid. Foto: Josep M Montaner


Estrena d'un bus híbrid

D'altra banda, en el marc del projecte de ciutat saludable, aquesta setmana s'ha incorporat un bus híbrid a la flota d'autobusos de Vic. Erra remarca que des de l'Ajuntament volen potenciar que la gent vagi "a peu, en bicicleta o autobús". En aquest sentit, tal com declara la regidora Palmero, es vol donar un servei "més sostenible" i a la llarga "millorar el servei" que es dona als veïns de Vic. És a dir, per exemple, s'està estudiant com adaptar-se als busos a demanda.

El bus, que ha tingut un cost d'uns 250.000 euros, se cedeix a l'empresa concessionària del servei de bus urbà, és a dir, Sagalés. Aquesta cessió que s'emmarca en la renovació per a dos anys del conveni per a l'explotació del servei de transport urbà de viatgers signat amb la Generalitat, l'operador 25 Osona Bus (Sagalés) i l'Ajuntament.

Per la seva banda, el conseller delegat de Sagalés, Ramon Sagalés, apunta que els autobusos híbrids són un pas "molt important" perquè suposa una disminució de les partícules CO₂ i NOx. "És molt beneficiós per als usuaris i ciutadans de Vic", diu, mentre remarca que el següent pas és "créixer amb la descarbonització de la flota a la plana de Vic".

De fet, està previst que aquest any l'Ajuntament de Vic compri un altre autobús híbrid. Actualment hi ha quatre autobusos a la línia urbana, a més de les interurbanes. "D'aquí a uns dos anys pretenem que tota la flota estigui renovada", conclou Palmero.
Arxivat a