Vic

El carril bici es queda a la ronda Camprodon de Vic

L'Ajuntament ara estudia la possibilitat de desplaçar el carril lateral al centre de la via, cosa que genera oposició de la plataforma Osona amb Bici

per Carles Fiter , 21 de gener de 2021 a les 09:55 |
Una ciclista a la ronda Camprodon de Vic | Josep M. Montaner
Vic ha decidit que manté el carril bici a la ronda Francesc de Camprodon. Després de gairebé cinc mesos de l'inici del tram experimental, l'Ajuntament ha decidit que la prova pilot sigui una realitat a la via més contaminada i transitada de la ciutat. La regidora d'Urbanisme Fabiana Palmero explica a Osona.com que s'ha fet un recull de les opinions de veïns, comerciants i usuaris de bicicletes i "en general", la valoració és "positiva".

Precisament, la iniciativa es va posar en marxa per reduir el trànsit de vehicles de motor i la contaminació atmosfèrica i acústica de la ronda Camprodon, una reivindicació veïnal, i també a l'avinguda Bernat Calbó. L'adequació de les vies va tenir un cost d'uns 40.000 euros.


D'altra banda, la mesura també vol potenciar la mobilitat activa -prioritzant la circulació de vianants i de persones que vagin amb bicicleta-, i l'ús del transport públic.

Fins al moment, Palmero reconeix que hi ha hagut una reducció important de vehicles a la via, però no saben si es pot atribuir tot al carril bici o a les restriccions de mobilitat. En tot cas, "la por al col·lapse a la ronda Camprodon que hi ha hagut, no ha existit tret d'algun moment puntual", diu la regidora. "La gent que podia prescindir de passar-hi, ha buscat alternatives", afegeix.


La possibilitat del carril bici al centre de la via genera oposició

D'altra banda, Palmero explica que s'estan estudiant alternatives "per donar la millor resposta a les bicis, vianants i vehicles de càrrega i descàrrega". Una d'aquestes alternatives és situar el carril al centre de la via, és a dir, desplaçar-lo del lateral al mig de la ronda per tal que pugui connectar millor amb l'avinguda Bernat Calbó. Aquesta opció ha generat recels i oposició, sobretot a la plataforma Osona amb Bici.

En declaracions a Osona.com, des de l'entitat esgrimeixen un seguit d'arguments per mantenir-la al centre. Primer de tot destaquen la inseguretat que això pot provocar per als ciclistes, tenint en compte sobretot l'ús que en fan els infants cap a les escoles. També apunten que hi ha "el doble de possibilitats" que un cotxe pugui envair el carril.

Segons Osona Bici, si el carril es desplaça al centre, les bicicletes tindran més dificultat per girar als carrers adjacents. Això també provocarà que aquells que vulguin girar s'hauran d'esperar al mig del carril cosa que entorpeix la resta de ciclistes del darrere. Des de l'entitat també apunten que en el carril central, i per tant bidireccional, es poden produir xocs frontals perquè hi coincideixen els dos sentits.

Tot i això, la regidora remarca que "no es prendrà cap decisió unilateralment" i que es posarà "a debat" quan tinguin tots els "pros i contres tècnics", que s'estan recollint. "No hi ha una solució perfecta per a tots, però estem buscant la millor", conclou Palmero. Està previst que a finals de febrer se sàpiga on es queda el carril, si al lateral com fins ara o es desplaça al centre.

 

Osona.com estrena butlletí setmanal
Vols rebre els apunts imprescindibles de la setmana a Osona?

Subscriu-te aquí gratuïtament

 

Participació