Desdoblar l'R3, una prioritat de la Cambra d'Osona per contribuir al desenvolupament econòmic del territori

Una comissió tècnica treballa activament perquè les promeses fetes per les administracions siguin una realitat al més aviat possible

Joan Canadell i Rafael Ribó, amb els alcaldes d'Osona el passat 2019 per denunciar les deficiències de l'R3
Joan Canadell i Rafael Ribó, amb els alcaldes d'Osona el passat 2019 per denunciar les deficiències de l'R3 | Cambra Osona
Osona.com
15 de gener del 2021
Actualitzat el 24 de febrer a les 15:54h
L'R3 és el taló d'Aquil·les de la xarxa de rodalies de Catalunya. A data d'avui és l'única línia de rodalies que discorre gran part del seu recorregut en via única, concretament des de Montcada bifurcació fins a Puigcerdà, en el seu pas per Vic, la qual cosa limita tant la capacitat operativa com la capacitat de reacció i la fiabilitat. Per aquest motiu, presenta el menor índex de puntualitat de totes les línies ferroviàries, en concret d'un 88,6%.

El desdoblament total de la línia és la fita més important a assolir en els pròxims anys, un desdoblament que tot just ara, a inicis de 2021, sembla ben encarrilat en el tram Parets-La Garriga. Mentre es va avançant en aquest sentit, cal treballar per garantir la fiabilitat i qualitat del servei actual, per reordenar els horaris i establir una cadència de pas i per augmentar la freqüència de trens. El tren ha de servir per comunicar Osona amb les comarques veïnes i amb la capital del país, però també per als desplaçaments dins de la pròpia comarca. Segons dades facilitades per Creacció, actualment a Osona es produeixen 493.895 desplaçaments interns diaris i només un 1,8% d'aquests es fa amb transport públic.

A Osona es produeixen 493.895 desplaçaments interns diaris i només un 1,8% d’aquests es fa amb transport públic.


El potencial de creixement de la línia és molt elevat, i s'estima que si es dotés d'una infraestructura similar a la de les altres línies de Rodalies, via doble, es podria arribar a duplicar el nombre de viatgers/dia. Per això cal treballar perquè propostes com la que va presentar el Ministeri de Foment, en el Pla de Rodalies de Catalunya per al període 2020-2030, en el qual establia el tram Centelles-Vic com una acció a implementar a partir del 2026 siguin una realitat més a curt termini.

Cada dia sense executar el desdoblament de la línia resta oportunitats al creixement econòmic del territori

Si demanem totes aquestes inversions a la línia no és per a veure passar més trens, sinó perquè al territori hi passin més coses. L'objectiu és afavorir noves oportunitats de desenvolupament econòmic gràcies a la millora de la mobilitat de les persones i actuacions a l'entorn de les estacions. Tenim molt de marge de millora, des d'una gestió dinàmica de les dades de mobilitat de les persones que treballen als polígons de la comarca per oferir-los noves solucions integrades i sostenibles fins a l'impuls d'un centre logístic intermodal aprofitant la cruïlla de l'R3 amb la C-17.

De la millora de l'R3 se n'ha parlat de manera reiterada, però mai no hi havia hagut tanta unanimitat i compromís per part de tothom. De fet, és un projecte unitari comarcal que alia sota un mateix objectiu diverses institucions i associacions com la Xarxa C-17, la Comissió Tècnica pel desdoblament de l'R3 Osona-Ripoll, els partits polítics, els ajuntaments, els consells comarcals, les organitzacions empresarials i les agrupacions d'usuaris com Perquè no ens fotin el tren.

De la millora de l'R3 se n’ha parlat de manera reiterada, però mai no hi havia hagut tanta unanimitat. El compromís i el treball de la Cambra d’Osona per aconseguir millores en la línia és innegable.


El compromís i el treball de la Cambra d'Osona per aconseguir millores en la línia és innegable, una comissió tècnica integrada per tècnics i membres dels òrgans de govern treballa activament perquè les promeses fetes per les administracions siguin una realitat al més aviat possible. De fet, el passat mes de novembre va fer un any que el president de la Cambra de Barcelona, Joan Canadell, va liderar una acció reivindicativa junt amb el Síndic de Greuges, Rafael Ribó, i diversos alcaldes dels municipis per on discorre la línia, per denunciar públicament la manca reiterada d'inversions en la infraestructura.

Ara, si ets autònom o professional de la restauració, el teu web gratis

Realment és gratis? Sí. Es tracta d'una iniciativa solidària que pretén donar un cop de mà als autònoms i al sector de la restauració, que davant les restriccions actuals per la Covid-19 han vist minvats substancialment els seus ingressos.

Hi ha permanència? No hi ha cap compromís de renovació ni permanència. Si vols mantenir actiu el teu web, un cop transcorri el primer any gratuït, podràs renovar el domini del teu negoci per un preu de 37,40 € anual + IVA. Ara bé, pel que fa al servei de disseny de la web, no caldrà que abonis res, ni ara ni mai.

Com serà el teu web?
One-page amb navegació vertical i quatre seccions.
Tindrà domini propi (.com .es .cat .net .eu .info), tres adreces de correu electrònic personalitzades i estarà connectat amb les teves xarxes socials i amb un codi QR.
Disposarà de tots els requisits en compliment de la llei vigent sobre Protecció de Dades (RGPD): Política de privacitat i avís de cookies.

Recorda que... amb un web t'estàs obrint a un nou canal de venda: l'online. Per tant, no només augmentaràs el nombre de clients potencials, sinó també les possibilitats de venda, ja que estaràs habilitant nous canals per rebre comandes: telèfon, formulari de contacte o WhatsApp. De fet, segons l'Idescat 6 de 10 osonencs realitza compres per Internet.

Consulta més informació 


Més informació a:

 Correu electrònic:osona@cambrabcn.org
 Web: https://www.cambrabcn.org/on-som/punts-de-servei/vic 



AMB EL SUPORT DE