20
d'octubre
del
2020
Actualitzat
el
21
d'octubre
a les
8:59h
L'Ajuntament de Vic, conjuntament amb la Diputació de Barcelona, està a punt d'iniciar la prova pilot per reduir a un sol carril el carrer Major de Sentfores-La Guixa. Els treballs, que han de començar en breu i duraran gairebé tres mesos, consistiran a crear un carril únic i donar pas alternatiu als vehicles que hi circulin amb un semàfor. D'aquesta manera, segons l'Ajuntament de Vic, s'atén a la reiterada petició veïnal de pacificar el trànsit i reduir la perillositat que suposa per a la gent que va a peu pel carrer, ja que les voreres no són gaire amples i els cotxes circulen a força velocitat.
L'actuació té com a finalitat reconvertir a un carril reversible el tram més estret de la travessera d'uns 80 metres, on no és possible mantenir els dos carrils de circulació. La velocitat permesa serà de 20 km/h per tal de garantir la seguretat. L'actuació té un pressupost de 34.935 euros.
Santa Eulàlia i Muntanyola, en contra
Tot i això, el projecte no agrada als ajuntaments de Santa Eulàlia de Riuprimer i Muntanyola. "És com si hi haguessin obres permanentment perquè perds una estona al semàfor", explica l'alcalde de Santa Eulàlia de Riuprimer, Txevi Rovira. "Això pot anar en detriment de la mobilitat dels nostres pobles i també en termes de creixement econòmic i desenvolupament local perquè cada cop costarà més que les empreses vulguin instal·lar-s'hi", lamenta.
"Entenem les queixes dels veïns perquè les voreres són molt estretes, però també entenem que aquest tipus d'actuacions haurien de comptar amb més consens del territori", afegeix Rovira. Per això, més enllà de la prova pilot, l'alcalde ha proposat una taula de treball entre Diputació i ajuntaments de la zona per parlar sobre altres possibles solucions al problema de trànsit al carrer Major. D'altra banda, Rovira apunta que cal "un debat seriós de mobilitat en general de la zona".
"És un carrer, no una autovia"
Des de l'Ajuntament de Vic, la regidora d'Urbanisme Fabiana Palmero considera que es tracta d'una "postura absurda", ja que només es tractarà d'uns pocs minuts. "És un carrer i no ho podem tractar com una autovia", afegeix la regidora, remarcant que "ambdós municipis han fet transformacions" i per exemple "a Santa Eulàlia també hi ha zona 30". "No entenem aquesta demanda", conclou.
L'actuació té com a finalitat reconvertir a un carril reversible el tram més estret de la travessera d'uns 80 metres, on no és possible mantenir els dos carrils de circulació. La velocitat permesa serà de 20 km/h per tal de garantir la seguretat. L'actuació té un pressupost de 34.935 euros.
Santa Eulàlia i Muntanyola, en contra
Tot i això, el projecte no agrada als ajuntaments de Santa Eulàlia de Riuprimer i Muntanyola. "És com si hi haguessin obres permanentment perquè perds una estona al semàfor", explica l'alcalde de Santa Eulàlia de Riuprimer, Txevi Rovira. "Això pot anar en detriment de la mobilitat dels nostres pobles i també en termes de creixement econòmic i desenvolupament local perquè cada cop costarà més que les empreses vulguin instal·lar-s'hi", lamenta.
"Entenem les queixes dels veïns perquè les voreres són molt estretes, però també entenem que aquest tipus d'actuacions haurien de comptar amb més consens del territori", afegeix Rovira. Per això, més enllà de la prova pilot, l'alcalde ha proposat una taula de treball entre Diputació i ajuntaments de la zona per parlar sobre altres possibles solucions al problema de trànsit al carrer Major. D'altra banda, Rovira apunta que cal "un debat seriós de mobilitat en general de la zona".
"És un carrer, no una autovia"
Des de l'Ajuntament de Vic, la regidora d'Urbanisme Fabiana Palmero considera que es tracta d'una "postura absurda", ja que només es tractarà d'uns pocs minuts. "És un carrer i no ho podem tractar com una autovia", afegeix la regidora, remarcant que "ambdós municipis han fet transformacions" i per exemple "a Santa Eulàlia també hi ha zona 30". "No entenem aquesta demanda", conclou.