15
de setembre
del
2020
La plataforma "Perquè no ens fotin el tren" ha denunciat que des d'aquest dilluns han deixat d'operar sis trens diaris a la línia R3 entre l'Hospitalet del Llobregat i l'estació de Granollers Canovelles. El grup critica que aquests canvis es produeixin coincidint amb la tornada dels estudiants a les escoles i universitats i un dia abans de l'aplicació de la Zona de Baixes Emissions de Barcelona, que precisament busca l'augment de l'ús del transport públic. Alhora, lamenten que la decisió arribi en un context de pandèmia "que fa imperativa una millora de les freqüències per tal de poder garantir la distància de seguretat entre viatgers".
En un comunicat, la plataforma també creu que l'eliminació d'aquests trens "va en contra de tota la feina per la millora de la línia R3 que des de fa anys duu a terme el nostre grup, els ajuntaments i altres organitzacions institucions supramunicipals". Critiquen que la decisió s'ha pres "de forma precipitada i opaca, amagant-la sota una suposada millora del servei pel retorn a la circulació dels trens semidirectes suspesos des del 6 d'abril de 2020". En aquest sentit, el grup destaca que "aquesta retallada del servei" arriba en un moment en què la línia ha patit diverses restriccions "respecte a la ja habitual precarietat del servei": pel confinament i per les obres del túnel de Toses.
Finalment, la plataforma denuncia estar cansats del "maltracte i menyspreu" a la R3 i insten els ajuntaments i agents implicats en la seva millora a reclamar al Departament de Territori i Sostenibilitat i també els altres organismes responsables el restabliment de trens eliminats i la millora del servei ferroviari. Diuen que si això no passa es veuran obligats "a emprendre accions".
En la mateixa línia s'ha mostrat l'Associació Promoció del Transport Públic.
Des de Rodalies s'argumenta que el que es fa és "un reajustament d'horaris, la qual cosa permet recuperar els trens semidirectes a Ripoll".
En un comunicat, la plataforma també creu que l'eliminació d'aquests trens "va en contra de tota la feina per la millora de la línia R3 que des de fa anys duu a terme el nostre grup, els ajuntaments i altres organitzacions institucions supramunicipals". Critiquen que la decisió s'ha pres "de forma precipitada i opaca, amagant-la sota una suposada millora del servei pel retorn a la circulació dels trens semidirectes suspesos des del 6 d'abril de 2020". En aquest sentit, el grup destaca que "aquesta retallada del servei" arriba en un moment en què la línia ha patit diverses restriccions "respecte a la ja habitual precarietat del servei": pel confinament i per les obres del túnel de Toses.
Finalment, la plataforma denuncia estar cansats del "maltracte i menyspreu" a la R3 i insten els ajuntaments i agents implicats en la seva millora a reclamar al Departament de Territori i Sostenibilitat i també els altres organismes responsables el restabliment de trens eliminats i la millora del servei ferroviari. Diuen que si això no passa es veuran obligats "a emprendre accions".
En la mateixa línia s'ha mostrat l'Associació Promoció del Transport Públic.
La reducció de servei a la #R3 va en contra de tota la feina per la millora de la línia que des de fa anys duu a terme des de @defensemR3 ajuntaments i altres organitzacions i institucions supramunicipals #transportpublic#mobilitat#PTPhttps://t.co/g2PgzDDIzB
— PTP ~ Associació Promoció del Transport Públic (@transportpublic) September 15, 2020
Des de Rodalies s'argumenta que el que es fa és "un reajustament d'horaris, la qual cosa permet recuperar els trens semidirectes a Ripoll".