Vic desplega informadors a la ronda Camprodon amb la vista posada a l'arrencada escolar

Estan situats en els punts de més intensitat i repartits en els moments del dia més

Una agent cívica de Vic informant sobre els canvis a la ronda Camprodon de Vic
Una agent cívica de Vic informant sobre els canvis a la ronda Camprodon de Vic | Josep M. Montaner
07 de setembre del 2020
L'Ajuntament de Vic ha iniciat aquest dilluns una campanya informativa per al canvi a la ronda de Francesc de Camprodon. S'han eliminat dos dels quatre carrils existents i s'han convertit en carrils bici. Ara s'hi han sumat informadors per orientar cotxes, vianants i ciclistes que es troben amb aquest canvi radical a la via.

En la roda de premsa de presentació, la regidora d'Urbanisme i Mobilitat de Vic, Fabiana Palmero ha remarcat que "s'ha tret un carril els cotxes i s'ha donat a les bicis amb la voluntat de fomentar la mobilitat sostenible". "Fa massa temps que els cotxes estan dominant l'espai públic i això ha de revertir", ha afegit.

Joana Rodríguez, tècnica de Mobilitat, ha explicat que s'informa per on s'ha de circular i què signifiquen alguns elements, com les catifes vermelles per a bicis. "Hi ha informadors a les cruïlles de la ronda Camprodon amb el carrer Manlleu, el Pare Coll i l'entrada al Mil·lenari, que són els llocs on hi ha més circulació i més intensitat de vehicle", ha apuntat, remarcant que també "hi ha més girs i el conductor pot tenir el dubte per on circular".

Amb la vista posada a l'arrencada escolar

"D'aquesta manera, de cara la setmana vinent [quan comença el curs escolar], tindrem assimilat com s'ha transformat i que les entrades a les escoles es puguin fer de forma més segura", ha afegit Rodríguez.

Precisament, aquesta setmana, les informadores s'hi estan de dos quarts de 10 del matí a les 11; i de les 6 a dos quarts de 8 de la tarda. La tasca dels matins està orientada sobretot a les zones de càrrega i descàrrega i a la tarda coincideix amb la sortida laboral.

De cara la setmana vinent, amb l'arrencada del curs escolar, s'adaptarà l'horari a les entrades i sortides dels centres educatius. Es preveu que les informadores siguin al peu de carrer durant tres setmanes seguides i després hi treballin de forma intermitent.

Aquest primer dia, les informadores han rebut diverses opinions de la ciutadania, des de detractors fins a elogiadors; i han hagut d'explicar a molts cotxes com fer el gir per no envair el carril bici o explicar als ciclistes per on han de circular.

Roda de premsa sobre els informadors a la ronda Camprodon de Vic. Foto: Josep M Montaner


"El paradigma del cotxe ha de canviar"

La regidora Palmero ha reconegut que és un tram experimental perquè "és una arteria important i delicada per la ciutat perquè hi ha molta gent implicada amb moltes sensibilitats diferents". Preguntada per la seva permanència -perquè la iniciativa és temporal-, Palmero ha respost que dependrà com funcioni el tram, ja que de moment, s'està experimentant i vetllant perquè funcioni.

Per prendre la temperatura d'aquesta iniciativa, ha avançat que juntament amb el període d'exposició al públic del Pla de Mobilitat, es disposa de diversos canals de diàleg amb la ciutadania per avaluar la resposta i les opinions de tothom.

També ha avançat que aviat s'aniran implantant altres mesures a la ciutat com ara la senyalització per circular a una velocitat màxima de 30 km/h, d'acord amb el model de Ciutat 30, tal com s'exposa al Pla d'Actuació Municipal (PAM) 2019-2023.

Palmero ha reiterat que l'Ajuntament aposta "per una ciutat sostenible" i que és necessari que "el paradigma del cotxe ha de canviar". "No podem pretendre arribar a la porta de casa amb cotxe", ha dit, remarcant que "històricament ens hem desplaçat amb les cames" i que "travessar Vi només són 15 minuts".

En aquest sentit ha recordat que la ciutat disposa de més de 20.000 places d'aparcament, lliures o de pagament, per deixar el cotxe i arribar al centre o a qualsevol altre punt caminant o en bicicleta. "Hem de tornar a pensar en el nostre cos i en la salut i emmirallar-nos amb ciutats que fa temps que treballen amb la sostenibilitat", ha conclòs.
Arxivat a