Un estudiant de Manlleu obté la nota més alta de selectivitat

Pau Ortega ha aconseguit un 9,9 empatant amb quatre joves més

Estudiants de l'INS Antoni Pous abans de la selectivitat
Estudiants de l'INS Antoni Pous abans de la selectivitat | @insAntoniPous
NacióDigital
28 de juliol del 2020
Actualitzat a la 13:03h
Pau Ortega Bartés, un estudiant de l'INS Antoni Pous de Manlleu, ha aconseguit la nota més alta de la selectivitat. Concretament, ha obtingut un 9,9, empatant amb quatre joves més de la demarcació de Barcelona.

La resta de notes rècord les han obtingut alumnes de l'INS Puig Castellar de Santa Coloma de Gramenet, del Col·legi Sant Josep de Sant Sadurní d'Anoia, de l'INS Front Marítim de Barcelona i de l'INS Arnau Cadell de Sant Cugat del Vallès.

La qualificació més alta a Girona ha estat un 9,8, també amb empat entre quatre estudiants. A Lleida i Tarragona la nota més alta ha estat un 9,7, compartida per quatre alumnes en cada territori.

Del total de 39.110 estudiant que es van examinar a principis de mes, el 94,48% ha aprovat, dos punts percentuals menys que el 2019, quan va ser el 96,60%.

Dels estudiants que enguany han cursat segon de batxillerat, un total de 30.103 (95,18%) són aptes per accedir el curs que ve a la universitat. La nota mitjana de PAU (fase general) d’aquests estudiants és de 6,633. La nota mitjana de l’expedient de batxillerat ha estat de 7,53, i la nota mitjana d'accés a la universitat, que es calcula en base al 60% corresponent a l’expedient de batxillerat i el 40% restant a la nota de la fase general de les PAU, ha estat de 7,171.

El secretari general del Consell Interuniversitari de Catalunya, Lluís Baulenas, ha destacat que “aquests resultats avalen, un any més, que les PAU continuen sent un mecanisme útil i eficaç per ordenar l’admissió a la universitat respectant principis d’igualtat, mèrit i capacitat. En la conjuntura de la convocatòria 2020 mostren també l’estabilitat del sistema, que ha donat resposta satisfactòria, mitjançant mesures acadèmiques adequades com la flexibilitat en l’opcionalitat dels exàmens, a una situació complexa per a l’estudiant i professorat".

Arxivat a